Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
29 stycznia 2018

Umowa podpisana. Czas na projekt

Drukuj

MOSTY Katowice zaprojektują zarówno centra przesiadkowe przy dąbrowskich dworcach, jak i drogi rowerowe oraz linię tramwajową biegnącą od granicy z Będzinem do Ronda Budowniczych Huty Katowice. To efekt dwóch przetargów rozstrzygniętych właśnie przez miasto.

O wynikach postępowań prowadzonych wspólnie z Tramwajami Śląskimi i PKP PLK poinformował na swoim profilu społecznościowym Marcin Bazylak, pierwszy zastępca prezydenta miasta.

– Od dzisiaj projektanci mają 270 dni na opracowanie dokumentacji do jednej z najważniejszych inwestycji w naszym mieście – zaprojektowania centrów przesiadkowych i zupełnie nowych układów komunikacyjnych wokół dworców w centrum Dąbrowy Górniczej i w Gołonogu, w tym likwidację przejazdów kolejowych i zastąpienie ich tunelami. Konsekwentnie realizujemy plan, w którym chcemy zwiększyć rolę transportu publicznego. To również bardzo ważne dla projektu Fabryka Pełna Życia i centrum naszego miasta – czytamy we wpisie z 19 stycznia.

Efekty prac projektantów poznamy jesienią, dzięki czemu jeszcze w tym roku miasto będzie mogło sięgnąć po środki z Unii Europejskiej, które ma zagwarantowane w ramach projektu „Zielonej mobilności”. Same prace w terenie powinny zostać zrealizowane pomiędzy 2019 a 2021 rokiem.

Przypomnijmy. Wspólnie z PKP PLK miasto w centrum i w Gołonogu planuje stworzenie zintegrowanych centrów komunikacyjnych złożonych z przystanków autobusowych, parkingów Park&Ride oraz parkingów i wypożyczalni rowerów, a także zupełnie nowych węzłów komunikacyjnych. Dodatkowo, zaprojektowane zostaną tunele drogowe łączące przedzielone dziś torami części miasta. Z kolei inwestycja projektowana wspólnie z Tramwajami Śląskimi, poza generalną przebudową linii tramwajowej biegnącej przez miasto, zakłada również stworzenie głównej miejskiej arterii rowerowej, 3 zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych oraz przebudowę przynajmniej 2 skrzyżowań.

Jak podkreśla wiceprezydent Bazylak, realizacja „tramwajowego” projektu pozwoli wyeliminować trwający od 40 lat wyścig tramwaju z autobusem i uczynić z tramwaju główny środek komunikacji publicznej w śródmieściu Dąbrowy Górniczej.

– Mało kto zdaje sobie sprawę, że w samym tylko śródmieściu ponad 77 tysięcy mieszkańców miasta do najbliższego przystanku komunikacji publicznej ma nie więcej niż 400 metrów. Ta liczba to niemal 65% wszystkich mieszkańców Dąbrowy Górniczej – podsumowuje Marcin Bazylak.

Bartosz Matylewicz

Czytaj więcej

Kultura

Weekend w mieście

Wiadomości

Dąbrowski bus dla seniora. Nowy numer i nieco niższe opłaty

Strona główna

Przebudowa ulicy Młodych. Objazd dla autobusów linii 644 i 645

Rekreacja

MKS ostatni raz w rundzie zasadniczej zagra u siebie