Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.

Deklaracja dostępności

Oświadczenie ws. dostępności 

Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej w Dąbrowie Górniczej tj. www.dabrowa-gornicza.pl.

  1. Status pod względem zgodności
    • Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z
      ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
      dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
      publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
    • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo (skany, PDF). Ponadto
      informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w
      całości ponieważ pochodzą od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane
      do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia
      do postaci elektronicznej (skany); przykładem takich informacji są
      m.in.: oświadczenia majątkowe, dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
      zewnętrznych, zawiadomienia o prowadzonych robotach geodezyjnych,
      obwieszczenia o postępowaniach administracyjnych, dokumenty w module
      ogłoszenia, petycje, interpelacje radnych. Brak odpowiedniej struktury
      nagłówków artykułów.
    • Wyłączenia Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania
      dostępności.
  2. Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
    • Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 22.09.2020 r.Oświadczenie
      oparto na raporcie, który został wygenerowany dzięki narzędziu https://validator.utilitia.pl/
  3. Przygotowanie i aktualizacja strony internetowej
    • Niniejszą stronę internetową opublikowano dnia 27.11.2017 r.
    • Ostatnią aktualizację wykonano dnia 23.08.2020 r.
  4. Informacja zwrotna i dane kontaktowe
    • W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o
      kontakt: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna 21, 41-300
      Dąbrowa Górnicza e-mail: um@dg.pl
      , tel. 32 295 67 00. Tą samą drogą można składać wnioski o
      udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia
      dostępności.
  5. Wygląd
    • Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
      • zmiana wielkości czcionki
      • zmiana kontrastu
      • skróty klawiaturowe
  6. Przystosowanie do urządzeń mobilnych
    • Stronę serwisu z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń
      mobilnych takich jak: telefony komórkowe, tablety, smartfony.
  7. Ułatwienia dla osób niewidomych
    • Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu,
      unikalne tytuły stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia
      i grafiki mają alternatywne opisy, a linki tytuły opisujące dany
      odnośnik bardziej szczegółowo. Za pomocą skróconego menu można dostać
      się bezpośrednio do: treści menu, wyszukiwarki, treści strony, wraz z
      zainstalowaniem odpowiedniego rozszerzenia w przeglądarce jest
      możliwość odczytania tytułów materiałów dostępnych na stronie.
  8. Sposób dokonania oceny dostępności cyfrowej
    • Strona internetowa została sprawdzona na zgodność ze standardem Web
      Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA
      (zgodnie z wymaganiami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron
      internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
    • Do sprawdzenia użyto programu https://validator.utilitia.pl/
  9. Pomoc w nawigacji
    • W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy
      wybranie przycisku “skróty klawiszowe”. Serwis jest dostosowany do
      obsługi zarówno myszką, jak i samą klawiaturą, za pomocą
      klawiszy:

      1. TAB
        • Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia
      2. SHIFT + TAB
        • Przejście do poprzedniego elementu możliwego do
          kliknięcia
      3. ENTER
        • Przewijanie widocznej części strony
      4. ALT + 1
        • Przejście do menu głównego
      5. ALT + 2
        • Przejście do treści
      6. CTRL + ALT + +
        • Powiększenie rozmiaru czcionki
      7. CTRL + ALT + –
        • Pomniejszenie rozmiaru czcionki
      8. CTRL + ALT + 0
        • Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki
      9. CTRL + ALT + C
        • Włączenie / wyłączenie trybu kontrastowego
      10. CTRL + ALT + H
        • Przejście do strony głównej
  10. Informacje na temat procedury
    1. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej
      lub jakiegoś jej elementu. Można
      także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego
      sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego
      cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji
      itp.
    2. Żądanie powinno zawierać:
      • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
      • wskazanie strony internetowej lub elementu strony
        internetowej podmiotu publicznego, które mają być dostępne
        cyfrowo,
      • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z
        żądaniem
    3. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za
      pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić
      dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
    4. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej
      zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z
      żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe,
      podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie,
      kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie
      może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
      Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot
      publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
      informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji
      żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu
      do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie
      zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu
      strony internetowej. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w
      sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub
      elementu strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII
      ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
      administracyjnego. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można
      także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
  11. Rzecznik Praw Obywatelskich
    • Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: rpo.gov.pl.
  12. Dane teleadresowe siedziby Urzędu
    • Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna 21 41-300 Dąbrowa
      Górnicza e-mail:
      um@dg.pl tel. 32 295 67 00
  13. Dostępność architektoniczna siedziby Urzędu:
    1. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej przy ul. Granicznej 21:
      • Do wejścia głównego prowadzi podjazd, drzwi rozsuwają się
        automatycznie.
      • Korytarze w budynku są przestronne, dwie windy wyposażone są w
        przyciski z alfabetem Braill’a, schody na klatkach schodowych
        wyposażone są w poręcze.
      • W holu głównym w Biurze Obsługi Klienta (parter pomiędzy
        stanowiskiem: 15 a 16) znajduje się obniżona lada dla osób na
        wózkach inwalidzkich lub o niskim wzroście.
      • Na każdym piętrze znajduje się toaleta dostosowana dla osób
        niepełnosprawnych.
      • Na parkingu przed budynkiem Urzędu jest kilka miejsc
        przeznaczonych dla osób posiadających Kartę Parkingową,
        uprawniająca do pozostawienia samochodu na tzw. kopercie.
      • Prawo wstępu z psem asystującym.
    2. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej przy ul. Sienkiewicza 6a – Wydział
      Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej:

      • Dostęp do poziomu 0 budynku jest dostosowany dla osób
        niepełnosprawnych poprzez podjazd dla osób na wózkach
        inwalidzkich.
      • Sale szkoleniowe na poziomie 0 są przystosowane dla osób
        poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na potrzeby osób
        niedowidzących drzwi oszklone w budynku zostały oklejone taśmą
        ostrzegawczą w kolorze czarno – żółtym.
      • W budynku brak windy.
      • Przy budynku wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób z
        niepełnosprawnościami.
      • Prawo wstępu z psem asystującym.
      • W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka
        migowego na miejscu lub online.
  14. Tłumacz języka migowego
    • W Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, Biuro Obsługi Klienta
      (parter stanowisko nr 14) znajduje się wideofon, z którego można
      skorzystać w poniedziałek, wtorek, środę w godzinach od 8.00 do 15.00,
      w czwartek w godzinach od 8.00 do 17.30, w piątek w godzinach od 8.00
      do 12.30. Można również skorzystać z pomocy urzędnika znającego język
      migowy – kontakt: um@dg.pl
      lub apobiega@dg.pl. ,
      tel.:
      32 295 67 42, 32 295 68 07
  15. Powiadomienie Urzędu o braku dostępności cyfrowej
    • W przypadku braku dostępności cyfrowej prosimy o kontakt: Urząd
      Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa
      Górnicza e-mail: um@dg.pl,
      tel. 32 295 67 00.
    • Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
      niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
  16. Koordynator do spraw dostępności
    • Funkcję koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej oraz jednostkach organizacyjnych miasta pełni Anna Zubko, pracownik Wydziału Polityki Społecznej.
      Do zadań koordynatora należą w szczególności zadania związane ze wsparciem osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej oraz jednostki organizacyjne miasta, przygotowanie oraz koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, a także monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego oraz jednostek organizacyjnych miasta w zakresie zapewnienia dostępności tym osobom.
      Adres do korespondencji:

      Urząd Miejski,

      ul. Graniczna 21,

      41-300 Dąbrowa Górnicza,

      telefon: 32 295 68 06,

      e-mail: azubko@dg.pl