Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
6 kwietnia 2022

Przejazd w Gołonogu na 6 dni zamknięty. Drogowcy będą pracować w dzień i w nocy

Drukuj

Czas układania nowych torów przy stacji w Gołonogu drogowcy wykorzystają na głębokie wykopy pod nowe rondo. By zmieścić się w sześciu dniach, będą pracować w dzień i w nocy. Dla mieszkańców w dniach 6-11 kwietnia przygotowaliśmy objazd.

W czasie zamknięcia przejazdu przy ul. Parkowej będziemy układać szyny i przebudowywać kanalizację pod tymczasową drogą – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty, która na zlecenie miasta i PKP PLK przebudowuje układ drogowo-torowy przy stacji w Gołonogu.

Układanie szyn ma związek z zaplanowanym na koniec kwietnia przełożeniem ruchu pociągów na nowy tor. Wtedy też rozebrany zostanie tor nr 1, a ekipy z firmy Nowak-Mosty rozpoczną budowę peronu od strony ul. Parkowej oraz drugiej połówki tunelu drogowo-pieszo-rowerowego.

Drogowcy wykorzystają zamknięty przejazd na budowę ronda

Czas zamknięcia przejazdu między Gołonogiem a Łęknicami, maksymalnie chcą wykorzystać drogowcy.

– Będziemy pracować przez 24 godziny na dobę. W tym czasie wybudujemy kanalizację deszczową pod nowe rondo na skrzyżowaniu alei Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego – mówi Samuel Tomczyk z katowickiej firmy Drogopol.

Po sześciu dniach najbardziej widocznym efektem prac będzie obniżenie terenu na skrzyżowaniu o 1,5 m. Pozostałe rzeczy zostaną ukryte pod ziemią. Drogowcy nie będą też na razie układać krawężników na obrysie ronda, bo mają jeszcze w planach kolejne zmiany organizacji ruchu.

Dzięki pracom, które przeprowadzimy od 6 do 11 kwietnia unikniemy później komplikacji z organizacją ruchu, a kolejne zamknięcia mogą być krótsze niż wcześniej planowaliśmy – podkreśla Maciej Woźniak.

Wahadło i objazdy dla autobusów

Zamknięcie skrzyżowania ul. Uklańskiego z al. Zagłębia Dąbrowskiego nie dotyczy autobusów, które korzystają z tymczasowych przystanków przy alei oraz przy ul. Wybickiego. Tak jak do tej pory będą one kursowały w obu kierunkach jezdnią od strony dworca z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej.

Z powodu zamknięcia przejazdu przez tory z objazdów korzystają linie 116, 604, 644, 903N. Ze szczegółowymi informacjami na temat nieobsługiwanych przystanków można zapoznać się na stronie ZTM-u.

Dla kierowców, którzy przez sześć dni nie będą mogli korzystać z przejazdu, objazd do centrum wytyczono ulicami: Łęknice, Topolową, Podłęknicką, Napierskiego Kostki, Urbańskiego, Folwarczną, al. Zagłębia Dąbrowskiego i Tysiąclecia.

Sugerowany objazd od centrum w kierunku ul. Parkowej zostanie poprowadzony ulicami: Tysiąclecia, al. Zagłębia Dąbrowskiego, Folwarczną, Urbańskiego, Wróblewskiego, Podłęknicką, Topolową i Łęknice.

Ronda i bezpieczny tunel pod torami

Warte 67,5 mln zł prace przy budowie nowego układu torowo-drogowego – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022. Do tego czasu na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych.

Czytaj więcej

Wiadomości

MOPS przyjmuje wnioski o dodatek węglowy. Można je złożyć również elektronicznie

Wiadomości

Dąbrowa Górnicza jako miasto ma 106 lat, ale jej historia jest dłuższa

Wiadomości

Dobry Start dla uczniów. Rodzice mogą składać wnioski o wyprawkę

Wiadomości

Przedszkole nr 20 po modernizacji wygląda jak nowe