Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
16 marca 2022

Spory postęp prac na budowie nowego wiaduktu w Gołonogu. Za ponad miesiąc zmiana torów

Drukuj

W niespełna cztery miesiące od zamknięcia starego przejazdu przez tory, budowniczy wiaduktu kolejowego w Gołonogu zabetonowali płytę na połówce nowego obiektu. W połowie gotowy jest już także nowy peron po stronie dworca.

Do zabetonowania płyty użyliśmy 105 m sześć. betonu – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty. I dodaje, że w następnym tygodniu płyta zostanie zabezpieczona kolejną warstwą żywicy, później zaś można będzie przygotować zasypkę pod tory.

2022.03.15 DG - Gołonóg. Budowa centrum przesiadkowego "DG - Gołonóg". FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

Wylanie górnej płyty wiaduktu na torze nr 2 oznacza, że w tej chwili gotowa jest jedna czwarta nowego obiektu. Budowa drugiej części ma się rozpocząć w kwietniu, gdy prace przeniosą się na tor nr 1. Z kolei na sierpień planowane jest przeniesienie prac pod wiadukt, gdzie również wylewana będzie betonowa płyta. Zgodnie z planem bezpieczną przeprawę pod wiaduktem – pieszo, na rowerach i samochodami – mieszkańcy zyskają na koniec roku.

Pierwszy z dwóch peronów gotowy w połowie

Zabetonowanie płyty na pierwszej nitce wiaduktu to nie jedyny dobrze widoczny postęp prac przy budowie nowego układu drogowo-torowego przy stacji w Gołonogu.

W nowym układzie torowym na stacji powstaną dwa zewnętrze perony: peron nr 2 przy budynku dworca oraz peron nr 1 od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

2022.03.15 DG - Gołonóg. Budowa centrum przesiadkowego "DG - Gołonóg". FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

200-metrowy peron przy torze nr 2 jest już gotowy na długości 100 m, przystępujemy już do prac na kolejnych 60 metrach. Pozostała część powstanie później, bo obecnie blokuje nam ją by pass, czyli tymczasowy przejazd przez tory – wyjaśnia Maciej Woźniak.

Postępują prace także przy budowie przejścia podziemnego od strony dworca i pod rozebranym torem nr 2. W kwietniu, gdy ruch pociągów zostanie przełożony na tor nr 2, budowa przejścia przeniesie się pod tor nr 1.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Przy obu skrzyżowaniach obecnie trwają prace związane z budową kanalizacji. W kolejnych tygodniach planowane jest przywrócenie ruchu na zamkniętym obecnie odcinku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Wtedy też – z powodu budowy ronda – planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w grudniu 2022.

 

Czytaj więcej

Rekreacja

MKS buduje drużynę na nowy sezon

Wiadomości

MOPS przyjmuje wnioski o dodatek węglowy. Można je złożyć również elektronicznie

Strona główna

Urodzinowy weekend w mieście

Wiadomości

Dąbrowa Górnicza jako miasto ma 106 lat, ale jej historia jest dłuższa