Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
20 grudnia 2021

Na stacji w Gołonogu sporo się dzieje. Wykopy pod nowy wiadukt, peron i przejście pod torami

Drukuj

Niespełna miesiąc po zamknięciu starego przejazdu drogowo-kolejowego w Gołonogu wiele się na placu budowy wydarzyło.

Prace przy budowie nowego układu drogowo-torowego w Gołonogu rozpoczęły się na początku wrześniu od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Ekipy budowlane rozpoczęły też przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory.

Widać wykop pod nowe przejście pod torami

24 listopada stary przejazd został zamknięty. W tym miejscu powstanie bowiem wiadukt kolejowy, pod którym mieszkańcy – pieszo, na rowerach i samochodami – zyskają bezpieczną przeprawę na drugą stronę. Tym samym konieczność wystawania przed szlabanami stanie się wspomnieniem.

– W miejscu starego przejazdu wykonaliśmy już wykop i platformę pod palowanie – mówi Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak Mosty. To oznacza, że w kolejnym etapie wiercone będą pale CFA pod konstrukcję wspomnianego wiaduktu.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w kwietniu ekipy budowlane przeniosą się na drugą część starego przejazdu i tor w kierunku Sosnowca.

2021.12.18 DG - Gołonóg. Budowa centrum przesiadkowego "DG - Gołonóg". FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

Po zamknięciu przejazdu na długości około 700 m rozebrany został tor  w kierunku Ząbkowic. W jego śladzie, przy budynku dworca, widać już sporej wielkości wykop. To element przejścia podziemnego pod torami. – Rozpoczęliśmy także wykop i ławę fundamentową pod peron nr 2 – mówi Maciej Woźniak.

2021.12.18 DG - Gołonóg. Budowa centrum przesiadkowego "DG - Gołonóg". FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

W nowym układzie na stacji Gołonóg powstaną dwa zewnętrze perony: wspomniany peron nr 2 przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod dwa nowe tory kolei metropolitalnej.

Po obu stronach torów powstaną ronda

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej.

Termin zakończenia wszystkich prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca w Gołonogu, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie.

– Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – przypomina Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Prezydent podkreśla, że miasto nadal będzie zabiegać, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. – Jesteśmy gotowi – tak jak w przypadku centrum – wynająć powierzchnie biurowe na przebudowanym dworcu – dodaje Marcin Bazylak.

Czytaj więcej

Nieruchomości

Wykazy nieruchomości na sprzedaż

Strona główna

Noc Spadających Gwiazd na plaży przy Pogorii III

Strona główna

VIII edycja Pogoria Open Water

Rekreacja

Trener asystuje selekcjonerowi „Biało-czerwonych”. W klubie przygotowują się do sezonu