Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Wersja dla niedowidzących
  • Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
25 listopada 2021

Przejazd kolejowy w Gołonogu przeszedł do historii. Rozpoczyna się budowa tunelu pod torami

Drukuj

Zgodnie z zapowiedziami, w środę po południu przejazd kolejowy w Gołonogu został zamknięty. W tym miejscu rozpocznie się teraz budowa tunelu. Nim powstanie, mieszkańcy będą korzystać z wybudowanego obok tymczasowego przejścia i przejazdu.

W pierwszej kolejności prace rozpoczną się pod torem w kierunku Ząbkowic

Przejazd został zamknięty punktualnie o godz. 17.30. Przedstawiciele firmy Nowak-Mosty zaczęli kierować wtedy mieszkańców na nową przeprawę. W tym czasie z obu stron starego przejazdu ustawiono betonowe zapory.

2021.11.24 DG - Centrum przesiadkowe "DG - Gołonóg". Przejazd kolejowy jaki znamy przeszedł do historii. FOTO: Dariusz Nowak (nddg)

Zamknięcie przejazdu umożliwi rozpoczęcie w tym miejscu budowy tunelu. W pierwszej kolejności prace rozpoczną się pod torem w kierunku Ząbkowic. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem na przełomie marca i kwietnia przeniosą się pod tor w kierunku Sosnowca.

Mieszkańcom tunel pod torami ma zostać udostępniony na koniec 2022 roku. Będzie nim można przejść pieszo, przejechać na rowerze i samochodem. Nim do tego dojdzie po obu stronach torów – na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej – powstaną ronda.

Na stacji w Gołonogu powstaną nowe perony i przejście podziemne

Wraz z pracami przy budowie tunelu i nowego układu drogowego trwać będą prace przy infrastrukturze kolejowej. Przy budynku dworca i od strony ul. Parkowej powstaną nowe zewnętrzne perony. Komunikację między nimi ułatwi podziemne przejście. – Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind – zapowiada Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.

Przebudowa obejmie również tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół dworca w Gołonogu, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie realizowana w kolejnym etapie.

– Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – przypomina Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Prezydent podkreśla, że miasto nadal będzie zabiegać, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu. – Jesteśmy gotowi – tak jak w przypadku centrum – zobowiązać się do wynajmu powierzchni na przebudowanym dworcu – dodaje Marcin Bazylak.

Czytaj więcej

Wiadomości

45 lat minęło. Surówka w hucie płynie od 1976 r.

Strona główna

Wiceprezydent Dąbrowy Górniczej: Kultywujmy barbórkową tradycję jak długo się da

Strona główna

W centrum Dąbrowy Górniczej zalega jeden z najgrubszych na świecie pokładów węgla

Wiadomości

Mróz – trudny czas dla bezdomnych