Dostępne skróty klawiszowe:
Modernizacja dróg w tej części Gołonoga rozpoczęła się w zeszłym roku od przebudowy ulicy Młodych. Teraz przyszła kolej na ulicę Podlesie.
– Jakość drogi, szczególnie na odcinku między ulicą Młodych a Tysiąclecia, pozostawia wiele do życzenia. Ponieważ nie uzyskaliśmy dofinansowania na przebudowę ulicy Podlesie, zdecydowaliśmy się na jej modernizację etapami – zapowiada Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
W przewidzianym na ten rok pierwszym etapie prace obejmą 800-metrowy odcinek od skrzyżowania z ulicą Tysiąclecia do pierwszych łącznic z drogą ekspresową S1. Co w tych planach najważniejsze: remont obejmie jezdnię południową (od strony lasu), która po zakończeniu prac stanie się drogą dwukierunkową.
Jezdnia północna zostanie na stałe wyłączona z użytkowania. Docelowo przeznaczenie tego terenu pod nowe funkcje będzie konsultowane z mieszkańcami. Pod uwagę brane jest przeznaczenie części drogi na miejsca do parkowania dla osób odwiedzających pobliski park, jak i dla użytkowników ogródków działkowych. Dodatkowo teren będzie brany pod uwagę przy planowaniu budowy gromadzących deszczówkę zbiorników retencyjnych.
Wiceprezydent Damian Rutkowski przypomina, że docelowo ulica Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę huty. W efekcie droga jest dziś przeskalowana i nie ma potrzeby utrzymywać dwóch jezdni.
Koszty utrzymania podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.
Prace na ulicy Podlesie rozpoczną się od remontu drogi wewnętrznej prowadzącej do zabudowań jednorodzinnych oraz zamknięcia jezdni pod lasem.
– Poza frezowaniem nawierzchni, prace obejmą także regulację wpustów deszczowych, wyprofilowanie wlotów skrzyżowań z łącznicami S1 oraz ulicami Młodych i Tysiąclecia. Po ułożeniu krawężników przy skrzyżowaniach powstaną regulujące profile skrzyżowań wyspy zieleni. Wtedy też na remontowanym odcinku ułożone zostaną nowe warstwy nawierzchni – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
– Warto też wspomnieć, że przygotowujemy się już do V etapu zielonej mobilności, w którym możemy otrzymać kilkanaście milionów złotych na drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe m.in. wzdłuż ulicy Myśliwskiej, Podlesie i Korczaka – dodaje Krzysztof Serafiński.
Wcześniej, bo już w tym roku mogą się rozpocząć prace związane z IV etapem zielonej mobilności, w którym inwestycje zaplanowano m.in. wzdłuż ulicy Młodych.