Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
22 maja 2025

Drogi rowerowe w budowie

Drukuj

Po wybudowaniu dróg rowerowych wzdłuż ulicy Młodych i części ulicy Tysiąclecia, niedawno prace przeniosły się na aleję Zagłębia Dąbrowskiego. Na tym nie koniec, bo droga rowerowa i ciąg pieszo-rowerowy powstaną w tym roku także wzdłuż ulicy Wybickiego.

Budowa dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic Młodych, Wybickiego oraz części ulicy Tysiąclecia oraz alei Zagłębia Dąbrowskiego to IV etap zielonej mobilności. Na ten cel miasto pozyskało w tym roku ponad 3,6 mln zł unijnego dofinansowania.

Inwestycja wzdłuż ulicy Młodych już się zakończyła. Droga rowerowa powstała po stronie ogródków działkowych, stając się wygodnym łącznikiem z drogą rowerową wzdłuż ulicy Kasprzaka. Przy okazji po drugiej stronie ulicy Młodych dokończony został ciąg pieszo-rowerowy, z którego można zjechać na drogę w kierunku parku Podlesie i ulicy Tysiąclecia.

Gotowa jest także droga rowerowa i chodnik wzdłuż części ulicy Tysiąclecia – od skrzyżowania z aleją Piłsudskiego do skrzyżowania z ulicą 11 Listopada. Tutaj oraz wzdłuż Młodych brakuje jeszcze oznakowania i przejazdów rowerowych, które zostaną wykonane w najbliższych tygodniach.

Niedawno prace przeniosły się na aleję Zagłębia Dąbrowskiego.

– Po obu stronach alei powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości trzech metrów  – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Jak podkreśla, dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba będzie wycinać drzew i krzewów rosnących wzdłuż alei.

W pierwszej kolejności powstaje ciąg po stronie dworca kolejowego w Gołonogu – od wysokości firmy Gühring do ronda przy skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. W kolejnym etapie ciąg powstanie po drugiej stronie alei – od ronda przy Tysiąclecia do wlotu w ulicę Wybickiego.

Plany na ten rok zakładają także budowę drogi rowerowej (po stronie pasażu handlowego) oraz ciągu pieszo-rowerowego (po stronie biblioteki) wzdłuż ulicy Wybickiego.

Miasto przygotowuje się już także do V etapu zielonej mobilności, na który może pozyskać kilkanaście milionów złotych unijnego dofinansowania. Wśród priorytetów będą m.in. budowa dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic: Myśliwskiej, Podlesie, Robotniczej, Korczaka, Struga, Kosmonautów, a także odcinka wzdłuż ul. Inwestycyjnej (od Roździeńskiego do strefy w Tucznawie).

Na koniec 2024 roku długość wszystkich dróg rowerowych w Dąbrowie Górniczej – łącznie ze szlakami i leśnymi drogami rowerowymi – wynosiła prawie 97 km, z czego asfaltowe drogi rowerowe to ponad 55 km.

Czytaj więcej

Strona główna

Dąbrowska Akcja Lato

Wiadomości

Weekend w mieście 21.06-22.06

Strona główna

20 czerwca Urząd Miejski będzie nieczynny

Strona główna

Kierunek GZM. Militarne tropy Zagłębia