Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
2 lipca 2020

Wspólny sposób na tiry

Samorządowcy z Dąbrowy Górniczej, Sławkowa i powiatu będzińskiego zaapelowali wspólnie do ministra infrastruktury o wsparcie budowy drogowego łącznika, który odciąży lokalne drogi od ruchu ciężarówek.

Chodzi o łącznik Euroterminalu w Sławkowie z drogą wojewódzką 790 i dalej DK 94. Jego powstanie pozwoliłoby na przeniesienie ciężarowego ruchu tranzytowego z lokalnych dróg między domami na dostosowane do niego trasy.

– Sytuacja mieszkańców Strzemieszyc i Sławkowa wymaga pilnej interwencji, dlatego wspólnie z Burmistrzem Sławkowa Rafałem Adamczykiem i Starostą Będzińskim Sebastianem Szaleńcem zwróciliśmy się dzisiaj z apelem do ministra infrastruktury. Mamy wspólny cel i plan na to, jak go zrealizować. Jest nim budowa łącznika pomiędzy drogą krajową 94 i Euroterminalem, który skomunikuje terminal z pominięciem lokalnych dróg pomiędzy domami mieszkańców Sławkowa i Dąbrowy Górniczej. Do tego czasu, aby chronić mieszkańców zarówno Dąbrowy Górniczej jak i Sławkowa, wspólnie ze Starostwem Będzińskim jesteśmy zmuszenie w sposób zsynchronizowany wprowadzać ograniczenia tonażowe na naszych drogach lokalnych – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Od sierpnia obowiązywać ma nowa organizacja ruchu na drogach dojazdowych do zespołu terminali przeładunkowych w Sławkowie. Wypracowane porozumienie zakłada naprzemienne zamykanie dla samochodów ciężarowych o masie powyżej 7 ton dróg prowadzących przez Sławków i Dąbrowę Górniczą do terminali przeładunkowych. Tak więc od sierpnia do końca września tiry nie będą jeździć powiatowym ciągiem ulic przez Sławków. Ruch będzie odbywać się w Dąbrowie Górniczej ulicą Strzemieszycką, na odcinku od Szklanych Domów do Rudnej. Po dwóch miesiącach sytuacja się zmieni i ruch skierowany zostanie przez Sławków. Zmiany będą wprowadzane co dwa miesiące. Nowa organizacja ruchu to wyjście naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Sławkowa i Strzemieszyc, zapewniające jednocześnie równomierne rozłożenie uciążliwości związanych z ruchem tirów, dojeżdżających do terminali przeładunkowych.

Docelowym rozwiązaniem ma być budowa specjalnego objazdu, który połączy DK94 z Euroterminalem. Będzie on biegł przez tereny niezabudowane od ulicy Szklanych Domów do ulicy Rodzinnej, która kończy się na granicy ze Sławkowem. Powstanie objazdu pozwoli na zamknięcie dla ruchu samochodów ciężarowych ulicy Hrubieszowskiej w Sławkowie i Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej.


Orientacyjny przebieg łącznika DK94 i Euroterminala w Sławkowie z pominięciem zabudowy mieszkaniowej.

Samorządowcy podpisali list skierowany do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, w którym przedstawili koncepcję budowy nowej drogi. Zaapelowali też o finansowe wsparcie tej inwestycji. Podkreślili, że koszt jej realizacji będzie nieporównywalnie mniejszy z budową łącznika z S1, o który samorządowcy upominają się od lat. O poparcie tego przedsięwzięcia zwrócili się również do marszałka województwa śląskiego i parlamentarzystów z regionu.

Czytaj więcej

Komunikaty

Dąbrowski Sanepid zamknięty. Przy ZCO można zrobić wymaz

Wiadomości

W Gołonogu powstaną tunele i ronda

Wiadomości

Dni Wolnościowe

Wojciech Bonowicz o ks. Tischnerze