Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
6 sierpnia 2024

Wiadukt nad torami zostanie zamknięty. To kolejny etap budowy nowej drogi [MAPA]

Drukuj

W poniedziałek 12 sierpnia przed południem drogowcy zamkną przejazd wiaduktem nad torami w ciągu ulicy Cupiała. To kolejny etap budowy łącznika ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego, podczas którego powstanie nowe skrzyżowanie, a istniejąca jezdnia zostanie poszerzona.

Sugerowany objazd od alei Zagłębia Dąbrowskiego zostanie wyznaczony ulicami: Graniczną, Piłsudskiego, Poniatowskiego, Kolejową, Kościuszki (pod wiaduktem), Limanowskiego, Konopnickiej, Łączącą, Furmana, Średnią, Grunwaldzką, Urbańskiego, Folwarczną aż do alei Zagłębia Dąbrowskiego.

– Zamknięcie przejazdu nad torami umożliwi przebudowę układu drogowego przy wiadukcie: budowę nowego skrzyżowania ulicy Cupiała z budowaną właśnie wzdłuż torów drogą – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Obecnie w sąsiedztwie wiaduktu trwa budowa fundamentów pod mur oporowy – umocnienie nasypu, po którym nowa droga połączy się z jezdnią na wiadukcie.

– Drogowcy rozbudują także nasyp po drugiej stronie wiaduktu, z jezdnią prowadząca nad tory od strony ulicy Granicznej. Umożliwi to poszerzenie jezdni oraz wyprofilowanie nowych spadków.

W efekcie na rozbudowanym nasypie znajdzie się miejsce na: dwa pasy do jazdy na wprost (w obu kierunkach), pas włączeniowy z ulicy Cupiała do jazdy w kierunku ulicy Granicznej) oraz chodnik po jednej i drogę rowerową po drugiej stronie jezdni.

Zamknięcie wiaduktu poprzedziła budowa ronda

Na początku sierpnia drogowcy przywrócili bezpośredni przejazd między aleją Poniatowskiego a ulicą Kolejową. Ruch w tym miejscu odbywa się już m.in. przez nowe rondo, które docelowo umożliwi zjazd na budowaną wzdłuż torów drogę.

W ramach prac docelowe nachylenie uzyska także zjazd i zejście do tunelu pieszo-rowerowego pod torami. Będzie łagodniejsze niż to, które tymczasowo powstało wcześniej przy okazji budowy tunelu.

Na realizację inwestycji, wartej 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości prawie 19,8 mln zł. Umowa z wykonawcą, którym jest firma Drogopol, przewiduje, że prace potrwają do końca lutego 2025 roku.

– Budowa łącznika to kontynuacja rozbudowy sieci dróg, która stanie się obwodnicą miasta. Ta sieć przebiegnie od granicy z Będzinem, poprzez drogę za hutą „Bankową”, rejon dworca, ul. Kolejową, nowy łącznik, aż po Gołonóg. Dzięki temu zapewnimy szybki wjazd i wyjazd do i z Dąbrowy i odciążymy centrum. Poprawę powinni także odczuć mieszkańcy ulic Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, przez które odbywa się dziś ruch z centrum w kierunku Gołonoga – podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

Czytaj więcej

Nieruchomości

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży

Rekreacja

Zbliża się sezon, czas na prezentację

Wiadomości

Początek przebudowy DW790

Nieruchomości

Zmiana do ogłoszenia o przetargu na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Głównej i ul. Zakawie