Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
3 sierpnia 2022

Tymczasowe minirondo na skrzyżowaniu w Gołonogu

Drukuj

W środę przed południem na skrzyżowaniu ul. Tysiąclecia z aleją Piłsudskiego został tymczasowy wprowadzony ruch okrężny.

Wyłączenie sygnalizacji świetlnej i ustawienie na skrzyżowaniu minironda ma związek z poszerzeniem placu budowy o przyległe do skrzyżowania fragmenty al. Piłsudskiego: po obu stronach wkrótce rozpocznie się budowa kanalizacji deszczowej.

– Wszystkie kierunki ruchu na skrzyżowaniu zostały utrzymane. Podobnie będzie, gdy budowa kanalizacji obejmie samo skrzyżowanie. Wtedy zmieniać się będą jedynie pasy, którymi kierowcy jadący ulicą Tysiąclecia [od strony WORD-u] będą wjeżdżać na skrzyżowanie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński.

W efekcie wprowadzonych w środę zmian ruch w obu kierunkach – między rondem Budowniczych Huty Katowice a Komendą Miejską Policji – odbywa się po jezdni w kierunku centrum. Wyłączona na tym odcinku jezdnia w kierunku huty jest natomiast w przebudowie.

We wrześniu planowane jest przełożenie ruchu na przebudowaną jezdnię w kierunku huty. Wtedy też rozpocznie się modernizacja jezdni w kierunku centrum.

Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.

Rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowy na Mahnattanie i przy al. Róż, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania – tutaj przeczytacie szczegółowe informacje o efektach prowadzonej obecnie przebudowy torowiska i układu drogowego od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy al. Róż.

Czytaj więcej

Rekreacja

Koszykarze szykują się do rozgrywek. Sezon rozpoczną pod koniec września

Strona główna

Przedszkole nr 20 po modernizacji wygląda jak nowe

Kultura

II Międzynarodowy Festiwal im. Michała Spisaka już od 6 sierpnia

Wiadomości

Rozpoczynamy budowę drogi do tunelu pod torami w Gołonogu