Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
18 stycznia 2019

Torowisko i dużo więcej

Drukuj

Tramwaje Śląskie podpisały umowę z wykonawcą, który zmodernizuje torowisko na ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Prace potrwają 15 miesięcy. To nie koniec zmian na tej ulicy.

Inwestycję, wartą prawie 63 mln zł, zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o.

– Zadanie obejmuje przebudowę  infrastruktury  tramwajowej  w  ciągu  ul.  Kasprzaka , od skrzyżowania  ul.  Piłsudskiego  i  ul.  Kasprzaka  do  skrzyżowania  ul.  Kasprzaka  i  ul.  Zaplecze wraz  z  częścią  pętli  Gołonóg.  Łączna  długość  torów  przewidzianych  do  przebudowy  wynosi ok.  5.800  metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2,8 km – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Na inwestycję składa się m.in. wymiana nawierzchni torowej,  wymiana podbudowy torowiska, montaż 6 zwrotnic, montaż słupów i sieci trakcyjnej, przebudowa peronów przystankowych, wykonanie przejazdów torowo-drogowych oraz przejść dla pieszych.

– Jestem bardzo zadowolony z przedsięwzięcia Tramwajów Śląskich, które wpisuje się w nasze plany dotyczące zmiany układu komunikacyjnego w mieście, wprowadzenia równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Spółka pokazuje, że jest solidnym partnerem, z którym można realizować takie ambitne zadania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Modernizacja linii dwutorowej daje możliwość prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego po jednym torze, z czasowymi, krótkimi wstrzymaniami ruchu na czas montażu rozjazdów technologicznych i prowadzenie innych prac, przy których konieczne jest wstrzymanie ruchu.

– Konkretny projekt organizacji ruchu tramwajowego przygotowany zostanie we współpracy spółki Tramwaje Śląskie S.A. i Zarządu Transportu Metropolitalnego z wykonawcą – zapowiada Andrzej Zowada.

Wkrótce w tym rejonie ruszy też inne przedsięwzięcie. Na zlecenie miasta, w ciągu ul. Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) powstanie droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem.

– Skorygowane zostaną także lokalizacje przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków i przy pętli tramwajowej. Chodzi o to, żeby znalazły się równolegle do przystanków tramwajowych. Dzięki temu pasażerowie będą mieli łatwiejszy dostęp do obu środków komunikacji – tłumaczy Zbigniew Kubik z Wydziału Inwestycji Miejskich UM.

Wykonawcą robót będzie konsorcjum firm Silesia Invest i Hydrogop. Wartość zadania opiewa na niespełna 5,9 mln zł. Efekt prac powinien być gotowy w II kwartale 2019r.

Modernizacja torów wzdłuż ul. Kasprzaka i wykonanie drogi rowerowej to kolejne elementy zmian układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej. Kluczowymi częściami nowego systemu, tworzonego przez miasto, Tramwaje Śląskie i PKP, będą przebudowane rejony dworców w centrum oraz w Gołonogu, a także ulokowane przy nich centra przesiadkowe. Zmieni się układ drogowy, powstaną m.in. tunele pod torami oraz łączniki i przedłużenia istniejących ulic. Przykładem jest oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego.

W grudniu 2018r. zakończył się remont jezdni ul. Kasprzaka, na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice (ul. Piłsudskiego) a ul. Młodych. Oprócz wymiany podbudowy i położenia nawierzchni, zwężono także jezdnie w dwóch miejscach – przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów w rejonie Biedronki. Takie rozwiązania, poprawiające bezpieczeństwo,  sugerowali mieszkańcy. Często zwracali uwagę, że wielu kierowców przekraczało dozwoloną prędkość, przez co dochodziło m.in. do potrąceń pieszych.

11

Tramwaje Śląskie podpisały właśnie umowę z firmą Tor-Krak, na modernizację 3 km torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka. To 1/4…

Opublikowany przez Marcin Bazylak – Prezydent Dąbrowy Górniczej Piątek, 18 stycznia 2019

Czytaj więcej

Rekreacja

MKS pokonał wicemistrza

Biznes

Metropolia objęła pierwsze akcje Tramwajów Śląskich

Biznes

„Twój model biznesowy”. Przedsiębiorcy mogą zgłaszać swoje pomysły

Wiadomości

Weekend w mieście