Dostępne skróty klawiszowe:
Tramwaje Śląskie podpisały umowę z wykonawcą, który zmodernizuje torowisko na ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Prace potrwają 15 miesięcy. To nie koniec zmian na tej ulicy.
Inwestycję, wartą prawie 63 mln zł, zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o.
– Zadanie obejmuje przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka , od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze wraz z częścią pętli Gołonóg. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 5.800 metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2,8 km – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Na inwestycję składa się m.in. wymiana nawierzchni torowej, wymiana podbudowy torowiska, montaż 6 zwrotnic, montaż słupów i sieci trakcyjnej, przebudowa peronów przystankowych, wykonanie przejazdów torowo-drogowych oraz przejść dla pieszych.
– Jestem bardzo zadowolony z przedsięwzięcia Tramwajów Śląskich, które wpisuje się w nasze plany dotyczące zmiany układu komunikacyjnego w mieście, wprowadzenia równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Spółka pokazuje, że jest solidnym partnerem, z którym można realizować takie ambitne zadania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Modernizacja linii dwutorowej daje możliwość prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego po jednym torze, z czasowymi, krótkimi wstrzymaniami ruchu na czas montażu rozjazdów technologicznych i prowadzenie innych prac, przy których konieczne jest wstrzymanie ruchu.
– Konkretny projekt organizacji ruchu tramwajowego przygotowany zostanie we współpracy spółki Tramwaje Śląskie S.A. i Zarządu Transportu Metropolitalnego z wykonawcą – zapowiada Andrzej Zowada.
Wkrótce w tym rejonie ruszy też inne przedsięwzięcie. Na zlecenie miasta, w ciągu ul. Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) powstanie droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem.
– Skorygowane zostaną także lokalizacje przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków i przy pętli tramwajowej. Chodzi o to, żeby znalazły się równolegle do przystanków tramwajowych. Dzięki temu pasażerowie będą mieli łatwiejszy dostęp do obu środków komunikacji – tłumaczy Zbigniew Kubik z Wydziału Inwestycji Miejskich UM.
Wykonawcą robót będzie konsorcjum firm Silesia Invest i Hydrogop. Wartość zadania opiewa na niespełna 5,9 mln zł. Efekt prac powinien być gotowy w II kwartale 2019r.
Modernizacja torów wzdłuż ul. Kasprzaka i wykonanie drogi rowerowej to kolejne elementy zmian układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej. Kluczowymi częściami nowego systemu, tworzonego przez miasto, Tramwaje Śląskie i PKP, będą przebudowane rejony dworców w centrum oraz w Gołonogu, a także ulokowane przy nich centra przesiadkowe. Zmieni się układ drogowy, powstaną m.in. tunele pod torami oraz łączniki i przedłużenia istniejących ulic. Przykładem jest oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego.
W grudniu 2018r. zakończył się remont jezdni ul. Kasprzaka, na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice (ul. Piłsudskiego) a ul. Młodych. Oprócz wymiany podbudowy i położenia nawierzchni, zwężono także jezdnie w dwóch miejscach – przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów w rejonie Biedronki. Takie rozwiązania, poprawiające bezpieczeństwo, sugerowali mieszkańcy. Często zwracali uwagę, że wielu kierowców przekraczało dozwoloną prędkość, przez co dochodziło m.in. do potrąceń pieszych.
11
https://www.facebook.com/marcinbazylakofficial/photos/a.322732074959702/383056232260619/?type=3&theater