Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
2 października 2018

Remont ulicy Kasprzaka

Drukuj

Do połowy listopada ma zostać zakończony remont prawie półtorakilometrowego odcinka ul. Kasprzaka. Zadanie obejmuje wymianę mocno zniszczonej i połatanej nawierzchni oraz odwodnienie ulicy. Prace prowadzone są jednocześnie na obu jezdniach, a ruch odbywa się po jednym pasie na każdej z nich.

Ulica Kasprzaka jest drogą gminną, przebiegającą od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego – Zaplecze. Stanowi naturalny skrót łączący centrum miasta z terenami przemysłowymi w rejonie ArcelorMittal Poland S.A. Jest więc dość mocno obciążona ruchem, nie tylko samochodów osobowych, ale i ciężarowych. Remont objął prawie półtorakilometrowy odcinek między rondem Budowniczych Huty Katowice (al. Piłsudskiego) a ul. Młodych. Kosztuje ok. 5,4 mln zł, z czego 1,7 mln zł to dofinansowania z tzw. Funduszu Solidarności Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. W oparciu o założenia projektowe zaplanowane zostały następujące zmiany: korekta geometrii drogi polegająca na odtworzeniu istniejących krawędzi jezdni z ujednoliceniem szerokości poszczególnych pasów ruchu oraz pasa zieleni; korekta geometrii wysp kanalizujących oraz dostosowanie lokalizacji przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych do projektów przebudowy chodnika i torowiska tramwajowego będących odrębnymi zadaniami.

Przy okazji remontu planowane są zwężenia jezdni w dwóch miejscach. To efekt spotkań z mieszkańcami, którzy od lat zwracają uwagę, że wielu kierowców lubi się tu rozpędzić, mimo iż droga nie jest w najlepszym stanie. To powoduje m.in. potrącenia pieszych, nawet na przejściach.

– Zwężenia mają poprawić widoczność na drodze i zmusić kierowców do wolniejszego przejazdu. Zaplanowano je przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych znajdujących się przy skrzyżowaniu z ulicą Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów, które powstaną w rejonie Biedronki przy skręcie w prawo z ulicy Kasprzaka w drogę osiedlową – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

To drugie zwężenie powstanie już z myślą o kolejnej inwestycji. Wzdłuż ulicy Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) na odcinku od skrzyżowania ulicy Piłsudskiego i Kasprzaka do skrzyżowania ulic Piłsudskiego – Kasprzaka – Zaplecze zostanie wykonana droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem. Wartość kosztorysowa robót budowlanych wyceniona została na 5,75 mln zł. Obecnie wniosek o wszczęcie postępowania znajduje się w Biurze Zamówień Publicznych. Zakończenie prac zaplanowane jest na 30 czerwca 2019 roku. To nie koniec inwestycji przy tej gołonoskiej ulicy. Tramwaje Śląskie prowadzą postępowanie na przebudowę torowiska wzdłuż ulicy Kasprzaka. Prace rozpoczną się w przyszłym roku i potrwają 15 miesięcy.

6

Czytaj więcej

Wiadomości

MOPS przyjmuje wnioski o dodatek węglowy. Można je złożyć również elektronicznie

Wiadomości

Dąbrowa Górnicza jako miasto ma 106 lat, ale jej historia jest dłuższa

Wiadomości

Dobry Start dla uczniów. Rodzice mogą składać wnioski o wyprawkę

Wiadomości

Przedszkole nr 20 po modernizacji wygląda jak nowe