Dostępne skróty klawiszowe:
Prace wraz z przejazdem obejmą odcinek o długości 30 m, na którym wymienione zostaną tory wraz z podbudową. Początkowo Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Częstochowie planował, że remont na całkowicie zamkniętym przejeździe potrwa dwa tygodnie. Projekt nie przewidywał także przejścia dla pieszych.
– W trakcie rozmów z przedstawicielami Zakładu Linii Kolejowych w Częstochowie wynegocjowaliśmy skrócenie czasu prac. W miejscu istniejącego chodnika powstanie także wygrodzone przejście dla pieszych. To ważne, bo umożliwi pasażerom przesiadkę z autobusu do autobusu – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.
Ponieważ kursujące przez Antoniów i Kolonię Piekło autobusy linii 656 nie mogą przejeżdżać przez przejazd, Zarząd Transportu Metropolitalnego podzielił linię na dwie odrębne relacje:
linia minibusowa 956 relacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Dworzec PKP – Dąbrowa Górnicza Kolonia Piekło Przejazd Kolejowy (tymczasowy przystanek przy samym przejeździe od strony Pogorii IV)
linia 656 relacji Dąbrowa Górnicza Mydlice Pętla – Dąbrowa Górnicza Kolonia Piekło Pogoria III
W praktyce oznacza to, że pasażerowie, którzy przyjeżdżają linią 956 od strony Antoniowa, wysiadają przed przejazdem. Po przejściu przez tory mają do przejścia 350 m do zlokalizowanego za rondem przystanku Dąbrowa Górnicza Kolonia Piekło Pogoria III, gdzie mogą wsiąść w linię 656.
Podobnie wygląda podróż od strony Łęknic w kierunku Antoniowa i Ząbkowic. Ponieważ linia 656 jedyną możliwość zawrócenie ma na rondzie przy Jasnej, tu kończy i zaczyna kursy, a pasażerowie mają do przejścia kilkaset metrów do tymczasowego przystanku za przejazdem, z którego odjeżdża linia 956.
Na czas remontu – w dni robocze – linie 656 i 956 kursują co 60 min. Rozkłady zostały tak skoordynowane, aby pasażerowie mieli czas na spokojne przejście odległości między przystankami obu linii.
Dla pozostałych pojazdów objazd został wyznaczony przez drogę S1.