Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Wersja dla niedowidzących
  • Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
27 września 2021

Pora na kolejną odsłonę komunikacyjnej rewolucji w Dąbrowie Górniczej

Drukuj

Przed mieszkańcami Dąbrowy Górniczej kolejna odsłona trwającej w mieście komunikacyjnej rewolucji. Tym razem przebudowywana będzie główna komunikacyjna oś miasta, którą kursują tramwaje.

Podpisanie umowy. Od lewej: Damian Rutkowski, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej; Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej; Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich i Wiesław Nowak, prezes ZUE

W poniedziałek 27 września podpisana została umowa z generalnym wykonawcą przebudowy ul. Piłsudskiego i części ul. Królowej Jadwigi. Odcinek między aleją Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka za niemal 62 mln zł netto przebuduje ZUE SA z Krakowa, a więc firma, która od 30 lat specjalizuje się w budowie infrastruktury miejskiej. szynowej i kolejowej.

Nowe drogi rowerowe i rondo turbinowe przy skrzyżowaniu z ul. Morcinka

– Warto podkreślić, że to będzie wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich. Środki, które przekażemy z budżetu miasta mają sprawić, że to będzie projekt kompleksowy, zapewniający łatwy dostęp do tramwajów i do przesiadki na autobus, a także dający możliwość przyjaznego i sprawnego poruszania się przez miasto pieszym i rowerzystom – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych, drogi dla rowerów oraz zieleńców, budowa przystanków autobusowych, przebudowa przejścia podziemnego na Redenie i likwidacja przejść podziemnych przy przystanku Gołonóg Damel i w pobliżu przystanku Gołonóg Centrum.

Dwa przystanki po przebudowie będą miały charakter zintegrowanych

Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich: – Myślę, że przebudowane wcześniej torowisko na ulicy Kasprzaka jest dobrym przykładem podnoszenia jakości komunikacji tramwajowej. Teraz pora na kolejny odcinek w stronę centrum miasta. Chcemy, by po modernizacji torowisk w Dąbrowie Górniczej na liniach pojawiły się nowe niskopodłogowe tramwaje.

Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma ok. 2,6 km długości. Torowisko zostanie wykonane w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych, a na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułożone zostaną prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosowane zostaną nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań.

Przebudowanych zostanie 10 peronów przystankowych. Wyróżnikiem inwestycji będą zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż: w tych lokalizacjach autobusy zjeżdżać będą z wewnętrznych pasów jezdni na torowisko.

Zgodnie z umową prace między aleją Róż i ul. Kasprzaka mają potrwać do końca 2022 roku.

Powyższa inwestycją jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze drugi przetarg dotyczący Dąbrowy Górniczej: przebudowa odcinka od alei Róż do pętli przy dawnej kopalni Paryż.

13

Czytaj więcej

Wiadomości

DK1 będzie „ekspresówką”. Kierowcy pojadą nowymi jezdniami i węzłami, dla pieszych i rowerzystów powstaną kładki

Strona główna

Bezpłatne badania przesiewowe w Zagłębiowskim Centrum Onkologii

Strona główna

Na ulicy Letniej praca wre. Na lewo rów, na prawo ciąg pieszo-rowerowy

Strona główna

Warsztaty oraz spektakl Brave Kids Together