Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
13 października 2020

Po Sobieskiego jeździmy inaczej. Ruszyła duża inwestycja

Drukuj

W poniedziałek zmieniła się organizacja ruchu na odcinku ul. Sobieskiego. Zmiana ma związek z budową ronda na skrzyżowaniu z ul. Moniuszki. To część dużej inwestycji, w ramach której powstanie centrum przesiadkowe przy dworcu kolejowym w centrum oraz przebudowany będzie układ drogowy.

Na czas robót zamknięta została jezdnia ul. Sobieskiego w kierunku Będzina – na odcinku od ul. Chopina do przewiązki na wysokości stacji paliw. Ruch w obu kierunkach poprowadzony jest jezdnią w stronę centrum. Wjazd w ul. Moniuszki został zamknięty, a dojazd do usytuowanych w tym rejonie firm i garaży, a także do Powiatowego Urzędu Pracy odbywa się ul. Koszelew i Perla.

Zmieniła się również lokalizacja przystanku autobusowego w stronę Będzina, który przesunięto na wysokość stacji paliw. Tam również znajdą się przystanki tramwajowe w obu kierunkach. W kolejnym etapie prac, po przywróceniu ruchu na jezdni w kierunku Będzina, jezdnia w stronę centrum zostanie zawężona do jednego pasa. Utrudnienia w rejonie budowanego ronda mogą potrwać ok.6-8 miesięcy.

Z rondem na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. To ważne elementy dużej inwestycji, obejmującej budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum oraz przebudowę układu drogowego.

Za 229 mln zł, inwestycję wykona konsorcjum dąbrowskich spółek Nowak-Mosty i Complex. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r.

Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie, wiąże się ze zmianami i utrudnieniami w ruchu. Oprócz ul. Sobieskiego, w listopadzie zmiany zostaną wprowadzone na ul. Kolejowej i w rejonie jej skrzyżowania z ul. Kościuszki. Ul. Kolejowa zostanie wyłączona z ruchu, ograniczony dojazd będzie możliwy dla mieszkańców i do punktów usługowych. To również wymusi zmiany tras kursujących tamtędy autobusów. Nad nowymi rozwiązaniami w tej kwestii pracuje Zarząd Transportu Metropolitalnego. Na początku grudnia zostanie czasowo zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej.

Wizualizacja prezentująca zmianę układu drogowego w rejonie dworca w centrum.
W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i rowerzyści na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Czytaj więcej

Biznes

Przedsiębiorcy dowiedzą się, skąd brać zewnętrzne środki na działalność

Wiadomości

Konferencja Siła Kobiet

Rekreacja

Koszykarze tuż za podium

Wiadomości

Pociągi i komunikacja miejska na jednym bilecie