Dostępne skróty klawiszowe:
Budowa łącznika rozpoczęła się w marcu tego roku od przebudowy ronda przy ulicy Konopnickiej, skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów. Tam, po nasypie, droga łączy się z istniejącym wiaduktem i dalej w dół po kolejnym nasypie – specjalnie z tego powodu poszerzonym – skręca w stronę alei Zagłębia Dąbrowskiego.
– Drogowcy zakończyli już układania wszystkich warstw nawierzchni na nowej drodze. Teraz kończą budowę chodników, będą też układać nawierzchnię na drodze rowerowej. Po pionowym i poziomym oznakowaniu łącznika oraz po montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, będziemy mogli wystąpić o pozwolenie na użytkowanie drogi – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Dla rowerzystów istotne jest także to, że docelowe nachylenie uzyska także zjazd i zejście do tunelu pieszo-rowerowego pod torami, prowadzące od ul. Poniatowskiego. Będzie łagodniejsze niż wcześniej, podobnie do tego, które prowadzi do ul. Kolejowej.
Warta prawie 21 mln zł inwestycja zepnie w całość alternatywną trasę od Będzina do Gołonoga. To w sumie ponad 3 km drogi.
Co istotne dla mieszkańców, na obciążonych ruchem ulicach Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, otwarcie łącznika powinno przyczynić się do znacznego spadku liczby samochodów.