Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
17 listopada 2020

Komunikacyjna metamorfoza w toku

Drukuj

Od miesiąca trwa budowa centrum przesiadkowego i przebudowa układu drogowego w śródmieściu. Postęp prac widać każdego dnia.

W ramach tego dużego przedsięwzięcia, realizowanego przez miasto i PKP PLK S.A., powstaną m.in.: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. Przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r.

Inwestycja rozpoczęła się od budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i Moniuszki, z którym połączona zostanie nowa droga biegnąca za hutą Bankową do ul. Kolejowej. Prace ruszyły 12 października.

27

2 listopada ruszyły prace na ul. Kościuszki – na odcinku od zjazdu do Fabryki Pełnej Życia do skrzyżowania z ul. Kolejową, gdzie wybudowane będzie rondo. Roboty objęły też całą ul. Kolejową. W pierwszym etapie, do marca 2021 r., wykonywane będzie tam uzbrojenie podziemne i kanalizacja. Modernizowane jest także torowisko w rejonie stacji kolejowej. W trakcie budowy zmieniła się organizacja ruchu, utrudnienia dotyczą też pasażerów autobusów. Dla linii 16, 79, 242, 604, 644, 716 i 903N zmodyfikowano rozkłady jazdy, a autobusy kursują po zmienionych trasach. Szczegółowej informacje na stronie rj.metropoliaztm.pl.

17

Prowadzenie prac w tak szerokim zakresie wiąże się z kolejnymi zmianami i utrudnieniami w ruchu. Na początku grudnia zostanie zamknięty przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej.

 


Efekt inwestycji da sporo korzyści kierowcom, pasażerom transportu publicznego, pieszym i rowerzystom.

Nowe rozwiązania zmienią i ułatwią poruszanie się po mieście. W śródmieściu, na przedłużeniu ul. Kościuszki powstanie podziemny tunel; w rejonie stacji zbudowane zostaną nowe drogi i ronda, modernizację przejdzie ul. Kolejowa. Zniknie przejazd na ul. Konopnickiej, a piesi i użytkownicy jednośladów na drugą stronę torów dostaną się tunelem. Rozwinie się infrastruktura rowerowa, wyremontowane zostaną chodniki.

Przebudowa układu drogowego czeka też rejon dworca w Gołonogu, gdzie powstaną m.in. tunele i ronda usprawniające ruch. Z nowych, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań będzie można korzystać w 2023 roku. Więcej o tym przedsięwzięciu na stronie https://www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/w-golonogu-powstana-tunele-i-ronda/

Czytaj więcej

Biznes

Konkurs im. Adamieckiego wystartował w dniu urodzin patrona

Nieruchomości

Przetargi na sprzedaż nieruchomości położonych przy ul. Kasprzaka 25 i ul. Polcera

Rozpoczynamy drugi etap przebudowy ulicy Staszica

Wiadomości

Rusza budowa łącznika. W poniedziałek i wtorek zmiany na Poniatowskiego