Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
23 kwietnia 2025

Podlesie w nowej odsłonie. Powstała droga dwukierunkowa

Drukuj

Zakończyła się modernizacja odcinka ul. Podlesie. Teraz, pomiędzy ul. Tysiąclecia i łącznicami z trasą S1, kierowcy korzystają z nowej jezdni. Ruch na niej odbywa się w dwóch kierunkach.

Remont objął 800m jezdni południowej (od strony lasu), na której sfrezowano zniszczoną i miejscami mocno dziurawą nawierzchnię, po czym ułożono nowy asfalt. Ostatnie prace brukarskie trwają jeszcze w rejonie przewiązek i skrzyżowań, których profile skorygowano. Co równie ważne, zmieniła się także organizacja ruchu – droga prowadząca dotąd w stronę ul. Młodych teraz jest dwukierunkowa. Jej druga część, biegnąca bliżej domów, została na stałe wyłączona z ruchu.

W czasie remontu wyregulowano również wpusty deszczowe. Prace przeprowadzone zostały też na drodze wewnętrznej, biegnącej wzdłuż domów, gdzie zdarto stary asfalt i wylano nową nakładkę.

Jakie są powody zmian na ul. Podlesie?

Warto wiedzieć, że w założeniu planistów z lat 70.tych XX w. ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni.

Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.

Co dalej z wyłączoną jezdnią?

Docelowe zagospodarowanie terenu, na którym znajduje się wyłączona z użytkowania jezdnia północna, będzie konsultowane z mieszkańcami. Pod uwagę brane jest przeznaczenie części drogi na miejsca do parkowania dla odwiedzających pobliski park, jak i dla użytkowników ogródków działkowych. Dodatkowo obszar będzie uwzględniany przy planowaniu budowy gromadzących deszczówkę zbiorników retencyjnych.

Dla pieszych i rowerzystów

Prace przy ul. Podlesie to nie wszystkie drogowe inwestycje realizowane aktualnie w tej części miasta.

– Jednocześnie w ramach IV etapu projektu Zielonej Mobilności, wzdłuż ulicy Młodych i Tysiąclecia trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego, a niebawem tego typu ciągi pojawią się również przy ul. Wybickiego i Alei Zagłębia Dąbrowskiego – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

– Przygotowujemy również V etap projektu Zielonej Mobilności, w ramach którego planujemy pozyskać kilkanaście milionów złotych na drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe m.in. wzdłuż ulicy Myśliwskiej, Podlesie i Korczaka – zapowiada prezydent.

Czytaj więcej

Strona główna

8. Międzynarodowy Festiwal Open The Door – wydarzenia w Dąbrowie Górniczej

Wiadomości

O krok od tragedii. Pociąg staranował samochód na przejeździe

Strona główna

Nasz biało-czerwony jedynak

Strona główna

Nabór uzupełniający do klas pierwszych szkół podstawowych w Dąbrowie Górniczej na rok szkolny 2025/2026