Dostępne skróty klawiszowe:
Remont objął 800m jezdni południowej (od strony lasu), na której sfrezowano zniszczoną i miejscami mocno dziurawą nawierzchnię, po czym ułożono nowy asfalt. Ostatnie prace brukarskie trwają jeszcze w rejonie przewiązek i skrzyżowań, których profile skorygowano. Co równie ważne, zmieniła się także organizacja ruchu – droga prowadząca dotąd w stronę ul. Młodych teraz jest dwukierunkowa. Jej druga część, biegnąca bliżej domów, została na stałe wyłączona z ruchu.
W czasie remontu wyregulowano również wpusty deszczowe. Prace przeprowadzone zostały też na drodze wewnętrznej, biegnącej wzdłuż domów, gdzie zdarto stary asfalt i wylano nową nakładkę.
Warto wiedzieć, że w założeniu planistów z lat 70.tych XX w. ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni.
Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.
Docelowe zagospodarowanie terenu, na którym znajduje się wyłączona z użytkowania jezdnia północna, będzie konsultowane z mieszkańcami. Pod uwagę brane jest przeznaczenie części drogi na miejsca do parkowania dla odwiedzających pobliski park, jak i dla użytkowników ogródków działkowych. Dodatkowo obszar będzie uwzględniany przy planowaniu budowy gromadzących deszczówkę zbiorników retencyjnych.
Prace przy ul. Podlesie to nie wszystkie drogowe inwestycje realizowane aktualnie w tej części miasta.
– Jednocześnie w ramach IV etapu projektu Zielonej Mobilności, wzdłuż ulicy Młodych i Tysiąclecia trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego, a niebawem tego typu ciągi pojawią się również przy ul. Wybickiego i Alei Zagłębia Dąbrowskiego – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
– Przygotowujemy również V etap projektu Zielonej Mobilności, w ramach którego planujemy pozyskać kilkanaście milionów złotych na drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe m.in. wzdłuż ulicy Myśliwskiej, Podlesie i Korczaka – zapowiada prezydent.