Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
23 kwietnia 2025

Podlesie w nowej odsłonie. Powstała droga dwukierunkowa

Drukuj

Zakończyła się modernizacja odcinka ul. Podlesie. Teraz, pomiędzy ul. Tysiąclecia i łącznicami z trasą S1, kierowcy korzystają z nowej jezdni. Ruch na niej odbywa się w dwóch kierunkach.

Remont objął 800m jezdni południowej (od strony lasu), na której sfrezowano zniszczoną i miejscami mocno dziurawą nawierzchnię, po czym ułożono nowy asfalt. Ostatnie prace brukarskie trwają jeszcze w rejonie przewiązek i skrzyżowań, których profile skorygowano. Co równie ważne, zmieniła się także organizacja ruchu – droga prowadząca dotąd w stronę ul. Młodych teraz jest dwukierunkowa. Jej druga część, biegnąca bliżej domów, została na stałe wyłączona z ruchu.

W czasie remontu wyregulowano również wpusty deszczowe. Prace przeprowadzone zostały też na drodze wewnętrznej, biegnącej wzdłuż domów, gdzie zdarto stary asfalt i wylano nową nakładkę.

Jakie są powody zmian na ul. Podlesie?

Warto wiedzieć, że w założeniu planistów z lat 70.tych XX w. ul. Podlesie miała prowadzić pod jedną z bram Huty Katowice. Skończyło się jednak na skrzyżowaniu z ulicą Myśliwską. Zabrakło końcówki z wiaduktami nad torami w stronę metalurgicznego kombinatu. W efekcie droga jest dziś przeskalowana, ruch nie jest tam wielki, więc nie ma potrzeby kosztownego utrzymywania dwóch jezdni.

Koszty podnoszą jeszcze istniejące obiekty mostowe: dwa wiadukty drogowe i dwa kolejowe. Ich częściową likwidację mają uwzględniać w najbliższych latach plany przebudowy drogi S1 oraz program Kolej Plus zakładający modernizację linii biegnącej od Strzemieszyc, przez Tworzeń i Gołonóg, do centrum miasta.

Co dalej z wyłączoną jezdnią?

Docelowe zagospodarowanie terenu, na którym znajduje się wyłączona z użytkowania jezdnia północna, będzie konsultowane z mieszkańcami. Pod uwagę brane jest przeznaczenie części drogi na miejsca do parkowania dla odwiedzających pobliski park, jak i dla użytkowników ogródków działkowych. Dodatkowo obszar będzie uwzględniany przy planowaniu budowy gromadzących deszczówkę zbiorników retencyjnych.

Dla pieszych i rowerzystów

Prace przy ul. Podlesie to nie wszystkie drogowe inwestycje realizowane aktualnie w tej części miasta.

– Jednocześnie w ramach IV etapu projektu Zielonej Mobilności, wzdłuż ulicy Młodych i Tysiąclecia trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego, a niebawem tego typu ciągi pojawią się również przy ul. Wybickiego i Alei Zagłębia Dąbrowskiego – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

– Przygotowujemy również V etap projektu Zielonej Mobilności, w ramach którego planujemy pozyskać kilkanaście milionów złotych na drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe m.in. wzdłuż ulicy Myśliwskiej, Podlesie i Korczaka – zapowiada prezydent.

Czytaj więcej

Biznes

Koksownia Przyjaźń uruchamia najnowocześniejszą baterię koksowniczą

Biznes

„Miejsce Przyjazne Seniorom”. Razem twórzmy miasto otwarte na potrzeby starszych mieszkańców

Rekreacja

Kolejny szachowy sukces

Komunikaty

wykaz nieruchomości gruntowych przeznaczonych do najmu i dzierżawy