Dostępne skróty klawiszowe:
Od 1 października zakaz ruchu dla pojazdów o masie powyżej 7t będzie obowiązywał od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie, czyli od posesji 41 do 330 przy ul. Strzemieszyckiej. Nie będzie dotyczył autobusów miejskich, służb komunalnych oraz pojazdów dojeżdżających do nieruchomości na tym odcinku, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Odstępstwem będzie także dojazd od ul. Strzemieszyckiej do firm przy ul. Rudnej, Rodzinnej i Ciołkowizna. O zakazie poinformowana jest policja, która powinna reagować na przypadki jego łamania.
W czasie, kiedy ul. Strzemieszycka będzie wyłączona z ruchu ciężarowego, TIRY jeżdżące do Euroterminalu będą mogły legalnie docierać tam od strony Sławkowa, m.in. ul. Hrubieszowską.
Problem z nadmiernym ruchem ciężarowym na ul. Strzemieszyckiej i w jej okolicy w dużej mierze wynika z braku odpowiednika łącznika drogowego, którym poprowadzony byłby ruch tranzytowy do Euroterminalu. Utworzenia takiej drogi od lat domagają się mieszkańcy oraz władze Dąbrowy Górniczej i Sławkowa. Na razie jednak na szczeblu centralna nie zapadła decyzja o sfinansowaniu i przeprowadzeniu tej inwestycji.
Terminale odgrywają ważną rolę w handlu międzynarodowym i wpływają na rozwój gospodarczy całego kraju. Funkcjonują tam m.in. spółki sektora publicznego, określane jako strategiczne dla państwa. Dlatego budowa drogi łączącej ten teren z DK 94 albo S1 powinna zostać sfinansowana ze środków centralnych. Jej powstanie wyeliminowałoby ciężki transport z terenów zabudowanych, gdzie – powodując m.in. duży hałas i emisję spalin – jest szczególnie uciążliwy dla mieszkańców.
Naprzemienne ograniczenia dla ruchu ciężarówek, raz w rejonie ul. Strzemieszyckiej, następnie na ul. Hrubieszowskiej w Sławkowie, wprowadzane są co 2 miesiące. To rozwiązanie doraźne, będące wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Sławkowa i Strzemieszyc, które zapewnia jednocześnie równomierne rozłożenie uciążliwości związanych z ruchem tirów. W lipcu 2020 r. wspólnie zdecydowali o nim samorządowcy z Dąbrowy Górniczej, Sławkowa i powiatu będzińskiego. Rozwiązaniem problemu byłaby budowa łącznika, który usprawniłby dojazd do terminali przeładunkowych i przede wszystkim wyprowadziłby ciężki transport z lokalnych ulic.