Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
2 listopada 2022

Kładki nad DK1 otwarte

Drukuj

W poniedziałek w rejonie ul. Kusocińskiego została otwarta kładka pieszo-rowerowa nad przebudowywaną Drogą Krajową nr 1. W podobny sposób na obie strony tej trasy można przemieszczać się przy ul. Karsów w Wojkowicach Kościelnych.

Przy kładkach nadal funkcjonują przejścia dla pieszych w poziomie na jezdni. Znikną dopiero w momencie zmian w organizacji ruchu i przeniesienia go na nitkę w stronę Tychów, co planowane jest na ten miesiąc.

W listopadzie ruch na nową jezdnię zostanie przełożony na dwóch odcinkach, na trzecim stanie się to w grudniu. Wtedy ruch po nowej jezdni w kierunku Tychów będzie odbywał się po 6 z 7 przebudowywanych przez nas kilometrów trasy – mówi Andrzej Czyż, dyrektor kontraktu przebudowy DK1.

Nim dojdzie do przełożenia ruchu, na 7 listopada z powodu budowy kanalizacji zaplanowano wyłączenie z ruchu ul. Konstytucji po północnej stronie DK1.

Kompleksowa przebudowa DK1, która w efekcie osiągnie standard drogi ekspresowej, prowadzona jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zakończenie modernizacji całego dąbrowskiego odcinka tej trasy – obejmującej m.in. przebudowę jezdni, budowę wiaduktów i węzłów drogowych – planowane jest na grudzień 2023 r. Wykonawcą przedsięwzięcia jest firma Budimex. Wartość zadania wynosi ponad 282 mln 122 tys. zł.

Docelowo przejazd i przejście na obie strony modernizowanej DK1 w Dąbrowie Górniczej ma być możliwe na węźle Pogoria, wiaduktem w rejonie ul. Konstytucji, nowym węzłem Ząbkowice, a także wiaduktami w rejonie ul. Krynicznej i Ujejskiej.

W ramach inwestycji, wykonawca musi przebudować odcinek drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu powstaną też m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Informacje o inwestycji na stronie s1podwarpie-dabrowa.pl

Droga ekspresowa S1 na odcinku od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej przebiegać będzie po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25, czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.

Czytaj więcej

Strona główna

Dąbrowski Klaster Energii szansą na energetyczną niezależność

Rekreacja

Liga Mistrzów w hali „Centrum”. Pora podtrzymać zwycięską serię

Rekreacja

Walecznie i do samego końca. MKS zmierzył się z Anwilem

Wiadomości

UFO odholowane na teren CSiR-u