Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
6 grudnia 2022

Tramwaje wracają na pętlę przy urzędzie pracy

Drukuj

Od poniedziałku 12 grudnia linie tramwajowe nr 21, 22 i 28 znów będą dojeżdżać od strony Będzina do pętli przy urzędzie pracy.

Tramwaje wracają na pętlę po siedmiomiesięcznej przerwie: ruch na pętli w związku z jej modernizacją został wstrzymany 16 maja.

– Prace na pętli jeszcze się nie zakończyły, ale gotowy jest już układ torowy, który pozwala na przywrócenie ruchu tramwajów – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Na pętlę znów wjeżdżać będą linie nr 21 i 22, które obecnie z Sosnowca i Czeladzi dojeżdżają tylko do osiedla Zamkowego w Będzinie. Do pętli – zamiast tymczasowej linii nr 51 – z osiedla Zamkowego dojeżdżać będzie także linia nr 28.

W związku z wydłużeniem kursowania linii tramwajowych do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy nastąpi skrócenie trasy autobusowej komunikacji zastępczej T-21, która od poniedziałku kursować będzie na trasie Tworzeń Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy, czyli już bez obsługi przystanku Koszelew.

Z nowymi rozkładami jazdy linii 21, 22 i 28 można już zapoznać się na stronie ZTM

Modernizacja pętli jest częścią przebudowy układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.

Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość rozpoczętej w listopadzie zeszłego roku inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.

Czytaj więcej

Wiadomości

Dzień Ziemi w parku Zielona

Rekreacja

Nadrzędny cel: wygrać derby

Wiadomości

Zielony przystanek na Mydlicach

Wiadomości

Dębowa Gra Miejska [Dębowy Maj Festiwal]