Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
16 września 2019

Pierwsze karty ŚKUP tracą ważność!

Drukuj

Pasażerowie, którzy wyrobili swoją kartę ŚKUP 4 lata temu, lepiej niech sprawdzą datę ich ważności. Osoby mające karty ważne do września lub października tego roku, muszą je jak najszybciej wymienić. Ci, którzy to zrobią na czas i możliwie szybko, nie będą ponosić kosztów oraz unikną ewentualnych kolejek i dodatkowych formalności.

System ŚKUP działa od 4 lat i właśnie na tyle czasu przewidziano okres żywotności kart. Z końcem września, karty wydawane od 2015 roku będą po kolei tracić ważność. Zarząd Transportu Metropolitalnego zachęca do sprawdzenia ważności dokumentu oraz ich wymiany.

Jak informuje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM, nową kartę można zamówić bezpłatnie. Osobom, które odbiorą nową kartę przed upływem ważności obecnej, bilety, środki oraz ulgi zostaną przeniesione.

Wniosek można złożyć przez internet na Portalu Klienta lub w Punktach Obsługi Pasażera i Punktach Obsługi Klienta, których lista znajduje się na TU. W przypadku kart niespersonalizowanych wystarczy zgłosić się do Punktu Obsługi Klienta, gdzie karta zostanie wymieniona od ręki. W przypadku kart spersonalizowanych nie trzeba uaktualniać fotografii, może zostać użyta dotychczasowa.

Wymiana karty ŚKUP oraz odbiór nowej w ciągu 30 dni od złożenia wniosku i przed upływem daty ważności starej skutkuje przeniesieniem na nową kartę wszystkich zapisanych na starej karcie biletów, środków pieniężnych oraz ulg. Po upływie terminu ważności starej karty, wykup uprawnień na niej zapisanych będzie możliwy wyłącznie w trybie reklamacyjnym. Ponadto podróżni są proszeni o składanie wniosków na wymianę karty ŚKUP z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem ze względu na cykl produkcji kart. Szczegółowe informacje można uzyskać w punktach obsługi ZTM oraz na infolinii (800 16 30 30).

Czytaj więcej

Rekreacja

Kolejny szachowy sukces

Komunikaty

wykaz nieruchomości gruntowych przeznaczonych do najmu i dzierżawy

Komunikaty

wykaz nieruchomości gruntowych przeznaczonych do najmu i dzierżawy

Nieruchomości

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży bezprzetargowej