Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
1 marca 2024

Drogowcy wyremontują ulice Młodych, Morcinka i Tysiąclecia

Drukuj

Rondo w parku Zielona, ulice Morcinka i Tysiąclecia, a przede wszystkim Młodych – na tych ulicach w najbliższych tygodniach drogowcy ułożą całkowicie nową nawierzchnię.

W ostatnich tygodniach drogowcy doraźnie usuwali ubytki w drogach. W „miesiącach zimowych” przy dziurach wymagających szybkiej interwencji najczęściej stosowali metodę układania asfaltu na zimno. Pozwala to jednak tylko na krótki czas usunąć zagrożenie. Docelowo konieczne jest użycie rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej, czyli zastosowanie tzw. metody na ciepło.

– Wysoka jak na tę porę roku temperatura powietrza sprawiła, że już w ostatnim tygodniu lutego przystąpiliśmy do długoterminowej naprawy dróg w mieście. Brygady remontowe będą najpierw rozcinały i wykuwały większe fragmenty zniszczonej nawierzchni, a następnie układały gorącą masę – mówi Józef Bochnak, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Takie prace rozpoczęły się 27 lutego i na początek objęły ulice Cieszkowskiego, Grynia, parking przed Technicznymi Zakładami Naukowymi oraz łącznik ulic Kasprzaka i Laski (na zdjęciu poniżej). W kolejnych dniach i tygodniach brygady remontowe będą sukcesywnie naprawiały kolejne ulice w mieście.

– Z końcem lutego rozpoczęliśmy prace na rondzie przy parku Zielona, gdzie doraźne usuwanie ubytków nie dawało już żadnego efektu. Dlatego na całej obwiedni ronda ułożona zostanie nowa nawierzchnia – mówi Józef Bochnak.

Prace na rondzie na Zielonej prowadzone są połówkowo z wykorzystaniem wahadłowej sygnalizacji świetlnej: podczas gdy remontowana będzie jedna połówka ronda, po drugiej ruch będzie się odbywał w obu kierunkach.

Ulica Młodych na początek

Nie tylko na rondzie przy parku Zielona zostanie ułożona nowa nawierzchnia. Wydział Inwestycji Drogowych na marzec zaplanował całkowitą wymianę nawierzchni na ulicach Tysiąclecia (odcinek między skrzyżowaniami z al. Piłsudskiego i ul. 11 Listopada) oraz Morcinka (jezdnia północna między wjazdem w kierunku Kauflandu a al. Zagłębia Dąbrowskiego).

– Prace na obu ulicach rozpoczną się po 10 marca i będą prowadzone jednocześnie – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Także na marzec planowany jest początek prac przy remoncie ulicy Młodych.

– W trakcie przebudowy głównej osi miasta mieszkańcy często pytali między innymi o nasze plany wobec ulic Młodych, Podlesie czy Myśliwskiej. Odpowiadaliśmy wtedy, że gdy skończymy prace na głównej osi miasta, na które otrzymaliśmy dofinansowanie, zajmiemy się kolejnymi ulicami. Słowo się rzekło i w Gołonogu zaczynamy od ulicy Młodych – mówi Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej.

– Prace na ul. Młodych rozpoczną się od remontów przykanalików i wpustów deszczowych. Gdy już ułożymy nową nawierzchnię, po obu stronach szerokiej ulicy wyznaczymy też miejsca postojowe – zapowiada Krzysztof Serafiński.

Wiceprezydent Damian Rutkowski: – Większość dróg w naszym mieście powstała w czasie największego rozkwitu Dąbrowy Górniczej, czyli w latach 70. i 80. zeszłego wieku. Budowały się wtedy olbrzymie zakłady pracy, osiedla, szkoły i przedszkola. Wszędzie tam drogi powstawały w ekspresowym tempie w technologii utwardzonej gleby i wylania na to warstwy 4-8 cm asfaltu. Od 40 lat w takim stanie te drogi były utrzymywane i obecnie trzeba je sukcesywnie odbudowywać zgodnie z najnowocześniejszą technologią i podbudową, co wiąże się jednak z olbrzymimi nakładami finansowymi. W kadencji 2018-2024 podjęliśmy się naprawy wielu dróg od podstaw, jak aleja Zagłębia Dąbrowskiego, ulice Legionów Polskich, Letnia, Staszica czy Strzemieszycka i zaplanowaliśmy już kolejne.

 

Tekst ukazał się w lutowym numerze „Przeglądu Dąbrowskiego”

 

Czytaj więcej

Wiadomości

Zjazd z trasy S1 na ul. Konstytucji i Kusocińskiego został na stałe zamknięty

Strona główna

„Rodzinna Majówka – badamy się i bawimy RAZEM dla zdrowia”

Wiadomości

Bohaterowie uhonorowani. Zachowali zimną krew i pomogli potrzebującym

Biznes

Przedsiębiorcy porozmawiają o networkingu