Dostępne skróty klawiszowe:
Powrót autobusów na stały przystanek oznacza likwidację dwóch tymczasowych stanowisk na wysokości firmy Gühring oraz w pobliżu dawnego Uniwersalu.
Nowy przystanek po przebudowie części alei Zagłębia Dąbrowskiego wyróżnia się długością oraz betonową nawierzchnią zatoki.
– Klasyczne perony autobusowe mają 20 metrów długości. Na przystanku Gołonóg Dworzec PKP wydłużyliśmy je do około 80 metrów, by autobusy nie blokowały się wzajemnie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Nowe zatoki na co dzień będą służyły dwunastu liniom autobusowym: 55, 140, 237, 604, 637, 638, 644, 656, 690, 814, 903N i M2
Wspomniany beton w zatokach ma zwiększyć wytrzymałość nawierzchni i zabezpieczyć ją w przyszłości przed powstawaniem kolein. – Chcemy, by betonowe nawierzchnie zatok były już standardem na wszystkich nowych i przebudowywanych przystankach – dodaje Krzysztof Serafiński.
Ponieważ w pobliżu stacji w Gołonogu wciąż trwa budowa nowego układu komunikacyjnego, formalnie to plac budowy. Wraz z końcem inwestycji, zaplanowanym na połowę 2023 roku, przystanki zostaną jeszcze wyposażone m.in. w podwójne wiaty.
Nowy układ torowo-drogowy przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg to inwestycja warta 67,5 mln zł. Częścią nowego układu będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.
Dla mieszkańców największym zyskiem z trwającej inwestycji będzie zastąpienie przejazdu przez tory przejazdem pod budowanym wiaduktem kolejowym, gdzie – poza jezdnią – znajdzie się także chodnik i droga rowerowa. Umożliwi
W ramach inwestycji na stacji powstały już dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu starego peronu została natomiast zachowana rezerwa pod nowe tory kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększenie częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.