Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
10 stycznia 2023

Autobusy wracają na stały przystanek przy stacji PKP w Gołonogu

Drukuj

Od soboty 14 stycznia autobusy kursujące przez aleję Zagłębia Dąbrowskiego będą się zatrzymywać na przebudowanym przystanku Gołonóg Dworzec PKP.

Powrót autobusów na stały przystanek oznacza likwidację dwóch tymczasowych stanowisk na wysokości firmy Gühring oraz w pobliżu dawnego Uniwersalu.

Nowy przystanek po przebudowie części alei Zagłębia Dąbrowskiego wyróżnia się długością oraz betonową nawierzchnią zatoki.

Klasyczne perony autobusowe mają 20 metrów długości. Na przystanku Gołonóg Dworzec PKP wydłużyliśmy je do około 80 metrów, by autobusy nie blokowały się wzajemnie – wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Nowe zatoki na co dzień będą służyły dwunastu liniom autobusowym: 55, 140, 237, 604, 637, 638, 644, 656, 690, 814, 903N i M2

Wspomniany beton w zatokach ma zwiększyć wytrzymałość nawierzchni i zabezpieczyć ją w przyszłości przed powstawaniem kolein. – Chcemy, by betonowe nawierzchnie zatok były już standardem na wszystkich nowych i przebudowywanych przystankach – dodaje Krzysztof Serafiński.

Ponieważ w pobliżu stacji w Gołonogu wciąż trwa budowa nowego układu komunikacyjnego, formalnie to plac budowy. Wraz z końcem inwestycji, zaplanowanym na połowę 2023 roku, przystanki zostaną jeszcze wyposażone m.in. w podwójne wiaty.

Nowy układ komunikacyjny z rondami i tunelem pod torami

Nowy układ torowo-drogowy przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg to inwestycja warta 67,5 mln zł. Częścią nowego układu będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.

Dla mieszkańców największym zyskiem z trwającej inwestycji będzie zastąpienie przejazdu przez tory przejazdem pod budowanym wiaduktem kolejowym, gdzie – poza jezdnią – znajdzie się także chodnik i droga rowerowa. Umożliwi

W ramach inwestycji na stacji powstały już dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu starego peronu została natomiast zachowana rezerwa pod nowe tory kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększenie częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.

 

Czytaj więcej

Wiadomości

Będzie rondo i droga rowerowa. Rozpoczynamy przebudowę ulic Staszica i AK Ordona

Biznes

Porady, szkolenie i „Mastermind”

Wiadomości

Czym jeżdżą dąbrowianie?

Nieruchomości

Przetarg na sprzedaż nieruchomości