Dostępne skróty klawiszowe:
Budowniczy tunelu pieszo-rowerowego w poniedziałek 27 września rozpoczną wykopy pod drugą część przejścia podziemnego.
Przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej 15 września już na zawsze został zamknięty dla samochodów. Tunel pod torami, który powstanie w tym miejscu, będzie służył pieszym i rowerzystom. Kierowcom dedykowany będzie natomiast drugi tunel pod torami, który powstaje na przedłużeniu ul. Kościuszki.
Najważniejsze prace na przejeździe – m.in. z wykorzystaniem wibromłota, za pomocą którego w podłoże wbijane są ścianki szczelne Larsena do zabezpieczenia wykopu – prowadzone są obecnie nocą.
– Nocne prace wynikają ze specyfiki pracy na kolei. Ciężki sprzęt nie może być używany, gdy trakcja jest pod napięciem, a to wyłączane jest dla nas między północą a godziną czwartą – wyjaśnia Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z dąbrowskiej firmy Nowak-Mosty.
Przejście pieszo-rowerowe pod torami zostanie udostępnione po Nowym Roku
Ścianki już w tym tygodniu będą gotowe i w poniedziałek 27 września budowniczy tunelu zamierzają przystąpić do wykopu pod drugą część przejścia podziemnego (pierwsza część powstała, gdy przejazd został czasowy zamknięty na początku tego roku).
– Na 6 października planujemy montaż segmentu przejścia podziemnego – zapowiada Arkadiusz Stolarz. Jak wcześniej informowaliśmy, dla pieszych i rowerzystów tunel ma zostać udostępniony po Nowym Roku.
Budowa tunelu przy ul. Konopnickiej jest częścią wartej 229 mln zł budowy centrum przesiadkowego przy stacji Dąbrowa Górnicza i przebudowy układu drogowego w centrum. Razem z firmą Nowak-Mosty inwestycję realizuje dąbrowska spółka Complex.