Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
7 października 2019

Zmiany na rondzie Budowniczych Huty Katowice

Drukuj

W związku z remontem torowiska na ul. Kasprzaka, zmieniona została organizacja ruchu na rondzie Budowniczych Huty Katowice.

Jak podają Tramwaje Śląskie, do 13 października zamknięty będzie przejazd przez tory do ul. Kasprzaka od ul. Wiśniowej, a także od ul. Piłsudskiego (jadąc od strony huty).

Torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej przechodzi pierwszą w swojej 40letniej historii kompleksową modernizację. Inwestycję zleconą przez Tramwaje Śląskie S.A., wartą prawie 63 mln zł, realizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o.

Zadanie obejmuje przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Zaplecze, wraz z częścią pętli Gołonóg. 

Do tej pory wykonany został już jeden nowy tor, po którym tramwaje jeżdżą mijankowo w obu kierunkach. Trwają prace przy drugim torze oraz roboty związane z remontem sieci trakcyjnej.

Łączna  długość  torów  przewidzianych  do  przebudowy  wynosi ok.  5.800  metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2,8 km. Na inwestycję składa się m.in. wymiana nawierzchni torowej,  wymiana podbudowy torowiska, montaż 6 zwrotnic, montaż słupów i sieci trakcyjnej, przebudowa peronów przystankowych, wykonanie przejazdów torowo-drogowych oraz przejść dla pieszych. Prace ruszyły w marcu, powinny zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku.

Po zakończeniu robót poprawi się komfort podróży, bez charakterystycznego dzisiaj trzęsienia i podrzucania. Pozytywnie odczują to też mieszkańcy okolic linii, bo tramwaje poruszać będą się ciszej. Tramwaje Śląskie mają w planach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy z Będzinem.

Czytaj więcej

Kultura

Weekend w mieście

Wiadomości

Dąbrowski bus dla seniora. Nowy numer i nieco niższe opłaty

Strona główna

Przebudowa ulicy Młodych. Objazd dla autobusów linii 644 i 645

Rekreacja

MKS ostatni raz w rundzie zasadniczej zagra u siebie