Dostępne skróty klawiszowe:
Zanim przyjdziesz do Urzędu Miejskiego, zadzwoń lub napisz maila, bo może nie musisz wychodzić z domu. Telefonicznie lub mailowo uzyskasz informację, czy sprawę można załatwić zdalnie oraz czy jest ona obecnie konieczna.
Od 16 marca, ze względu na obostrzenia wprowadzone w całym kraju, zmienił się tryb pracy Urzędu Miejskiego. Mniej spraw załatwianych jest bezpośrednio, więcej zdalnie – telefonicznie, korespondencyjnie, mailowo czy przez platformę ePUAP.
Najpilniejsze sprawy, które załatwiane są bez konieczności wcześniejszego umawiania to:
Od 16 kwietnia każda osoba przebywająca w miejscu publicznym musi zakrywać usta i nos, np. maseczką, szalikiem lub chustą wielofunkcyjną, dlatego prosimy o osłonięcie twarzy w trakcie wizyty w Urzędzie Miejskim.
Kasa Urzędu Miejskiego jest nieczynna. Wszystkie przelewy możesz uregulować online.
Ze względu na dużą liczbę osób dzwoniących, PROSIMY O CIERPLIWOŚĆ podczas próby połączenia się z Urzędem Miejskim. W konkretnych sprawach prosimy o kontakt z odpowiednim wydziałem – numery telefonów znajdują się poniżej. Nie dzwoń na ogólną infolinię urzędu – WYBIERZ BEZPOŚREDNIO NUMER WYDZIAŁU, z którym chcesz się skontaktować – to ułatwi załatwienie sprawy.
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną na ePUAP za pomocą profilu zaufanego:
Lista spraw, które załatwiane są drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP/system Sekap/:
Wszystkie pozostałe sprawy wymagają kontaktu telefonicznego.
WYDAWANIE ODPISÓW AKTÓW STANU CYWILNEGO:
telefon kontaktowy: 32 295 67 27
UZNANIE OJCOSTWA I REJESTRACJA AKTÓW ZGONU:
telefon kontaktowy: 32 295 67 94
INFORMACJA DOTYCZĄCA ETAPU REALIZACJI ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW:
telefon kontaktowy: 32 295 67 38
REJESTRACJA AKTÓW URODZENIA I MAŁŻEŃSTWA:
telefon kontaktowy:
32 295 67 22
32 295 68 16
32 295 68 14
Email Urzędu Stanu Cywilnego: usc@dg.pl
Zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego dokonuje tylko jedna osoba.
Zgłoszenia zgonu mogą dokonać:
Osoby te mogą dokonać zgłoszenia zgonu również przez pełnomocnika będącego osobą fizyczną.
W celu zgłoszenia zgonu należy mieć przy sobie:
Zgon osoby należy zgłosić w terminie:
Z uwagi na sytuację ograniczona została liczba osób, które będą mogły uczestniczyć w uroczystościach zawarcia związku małżeńskiego w Sali Ślubów w PKZ. Od 1 kwietnia do odwołania podczas jednej uroczystości w sali ślubów będzie obecnych maksymalnie 5 osób wraz z urzędnikiem.
Od 1 czerwca do odwołania zwiększa się liczba osób, które będą mogły uczestniczyć w uroczystościach zawarcia związku małżeńskiego w Sali Ślubów w PKZ. Podczas jednej uroczystości w sali ślubów będzie mogło być obecnych 11 osób wraz z urzędnikiem.
W ZAKRESIE SPRAW MELDUNKOWYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 16
32 295 69 55
W ZAKRESIE DOWODÓW OSOBISTYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 61
32 295 9656
W ZAKRESIE POJAZDÓW:
telefon kontaktowy:
32 295 69 02
32 295 67 81
32 295 96 24
W ZAKRESIE PRAWA JAZDY ORAZ UPRAWNIEŃ:
telefon kontaktowy:
32 295 67 92 (prawa jazdy) / 32 295 69 01 (uprawnienia)
KONTAKT W SPRAWIE WYBORÓW:
tel. 32 295 69 28
Email Wydziału Spraw Obywatelskich: obywatelski@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 68 93, 32 295 67 65
Email:wps@dg.pl
Kontakt w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, leśnego i rolnego tel.: 32295 67 51, 32295 67 52
Kontakt w sprawie opłat adiacenckich i planistycznych tel.: 32295 67 33
Telefon kontaktowy: 32 295 67 15
Email Wydziału Podatków i Opłat: astanuch@dg.pl
Naczelnik Wydziału tel. 784 077 804, 32 295 96 97, email: efudali@dg.pl, inwestor@dg.pl
Obsługa przedsiębiorców: tel. 662 138 251, 32 295 67 10, email: plelas@dg.pl,
w zakresie wniosków CEIDG: tel. 32 295 67 37, 32 295 69 13, email: dczarnecka@dg.pl, bkosciow@dg.pl,
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: tel. 32 295 69 54, email: eperzanowska@dg.pl,
Obsługa potencjalnych inwestorów, obsługa trwających procesów inwestycyjnych:
tel. 32 295 69 90, email: pzygmunt@dg.pl,
tel: 32 295 96 97, email: efudali@dg.pl, inwestor@dg.pl
Zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji
tel. 32 295 69 90, 32 295 68 85, email: pzygmunt@dg.pl,
Wsparcie dla przedsiębiorców, przygotowane przez dąbrowski samorząd – sprawdź szczegóły
Adresami email do kontaktu są:
Naczelnik Wydziału – tel. 32 295 96 47, email: agrzadziel@dg.pl
Referat Dróg i Transportu – tel. 32 295 67 24, email: pglowacki@dg.pl
Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami – tel. 32 295 68 47, email: rzalas@dg.pl
Referat Zieleni i Oczyszczania – tel. 32 295 96 51, email: araus@dg.pl
Referat Zarządzania Energią – tel. 32 295 96 82, email: mmrowka@dg.pl
Każdorazowo rekomenduje się uzgadnianie telefoniczne sposobu wniesienia podania do Wydziału Infrastruktury Miejskiej pod nr tel. 32 295 68 62.
Numer kontaktowy Wydziału Ochrony Środowiska: 32 295 67 18
Email Wydziału Ochrony Środowiska: ekologia@dg.pl
W sprawach związanych z działalnością podmiotów społecznych, wnioskami dotacyjnymi oraz zakładaniem stowarzyszeń i fundacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 668 573 952 bądź e-mailem cao@dg.pl.
Kontakt telefoniczny w sprawach związanych z aktywnością obywatelską (w tym konsultacje społeczne, proces DBP 2.0 oraz budżet obywatelski) tel. 518 270 597
Email: oswiata@dg.pl
tel. 32 295 68 35
Rekrutacja do przedszkoli prowadzona jest bez zmian.
Na każdym piśmie dotyczącym prowadzonej przez wydział sprawie jest numer telefonu osoby prowadzącej, wobec tego w razie pytań prosimy kontaktować się z tą osobą telefonicznie, w razie jej absencji pod numerem telefonu 32 2956 867 lub 32 295 96 02
Dodatkowych informacji dotyczących trybu i sposobu załatwiania spraw udzielają pracownicy wydziału pod numerem telefonu: 32 295 96 02, email: architektura@dg.pl
Telefon kontaktowy:
32 295 67 55
32 295 69 68
Email: geodezja@dg.pl
Telefon kontaktowy:
32 295 68 32
Email: nieruchomosci@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 96 69
Email: inwestycje@dg.pl; zkubik@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 262 44 10
Email: osrodek_dysp@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 69 26
Email: mjakubczyk@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 67 13
Email: biuro_rady@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 68 39
Email: rzwolinski@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 67 40
Email: kadry@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 67 49
Email: ageborska@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 6897
Email: wjuroff@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 2956 896
Email: zgorska@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 68 81
Email: nadzorwlascicielski@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 67 00
Email: rzeczyznalezione@dg.pl i administracja@dg.pl
Telefon kontaktowy: 32 295 6 825
Email: mdanecka@dabrowa-gornicza.pl
***
W związku z dalszą koniecznością ograniczania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę zakaźną COVID-19 zanim przyjdziesz do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej, zadzwoń lub napisz e-maila, bo może nie musisz wychodzić z domu. Dokumenty i wnioski, których nie prześlesz pocztą lub drogą elektroniczną możesz złożyć w informacji na parterze siedziby Ośrodka przy Al. Piłsudskiego 2.
W przypadku pytań i wątpliwości pracownicy Ośrodka są do dyspozycji mieszkańców pod numerami telefonów lub adresami e-mail:
Dział Pomocy Środowiskowej
Pomoc finansowa (cała Dąbrowa Górnicza): tel. 571-332-316 / e-mail: aszczerba@mops.com.pl
Gołonóg, Reden, Śródmieście: tel. 571-332-260 / e-mail: jmachaj@mops.com.pl
Strzemieszyce, Ząbkowice, Łosień: tel. 571-332-275 / e-mail: eszczepara@mops.com.pl
Punkt ul. Wyszyńskiego 1 (praca socjalna): tel. 571-332-290 / e-mail: aseweryn@mops.com.pl
Osoby bezdomne: tel. 571-332-390 / e-mail: jkrol@mops.com.pl
Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie: tel. 571-332-334 / e-mail: iwalotek@mops.com.pl
Dział Opieki nad Dzieckiem i Rodziną
Zespół ds. Pieczy Zastępczej: tel. 571-332-357 / 571-332-356 / 571-332-355
e-mail: bbargiel@mops.com.pl
Zespół Świadczeń: tel. 571-332-353 / 571-332-352 e-mail: bgrubecka@mops.com.pl dodr@mops.com.pl
Dział Aktywizacji Zawodowej i Komunikacji Społecznej
tel. 571-332-366 p. 310 / 571-332-367 / e-mail: mwrobel@mops.com.pl
Dział Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych
tel. 571-332-311 p. 214 / tel. 571-332-312 p. 216 / tel. 571-332-314 p. 217 / tel. 571-332-315 p. 217 / tel. 571-332-310 p. 218 / tel. 572-702-985 p. 212 / tel. 572-702-987 p. 211 / tel. 572-702-992 p. 211 / tel. 572-702-994 p. 210 / e-mail: dsr@mops.com.pl
Dział Pomocy Osobom Uprawnionym do Alimentów
tel. 571-332-322 / tel. 571-332-323 / tel. 571-332-324 / e-mail: dra@mops.com.pl
Dział Realizacji Świadczeń
Dodatki mieszkaniowe: tel. 571-332-273 / tel. 571-332-301 / e-mail: dszawarska@mops.com.pl
Karta Dużej Rodziny: tel. 571-332-336 / e-mail: arozewicz@mops.com.pl
Wypłata świadczeń: tel. 571-332-341 / e-mail: acabaj@mops.com.pl / e-mail: kkoziel@mops.com.pl
tel. 571-332-342 / e-mail: estachacka@mops.com.pl
tel. 571-332-337 / e-mail: mstoklosa@mops.com.pl
tel. 571-332-273 / e-mail: dszawarska@mops.com.pl
tel. 571-332-335 / e-mail: kszefer@mops.com.pl
wydawanie zaświadczeń: tel. 571-332-345 / e-mail: mrdest@mops.com.pl
Ośrodek Interwencji Kryzysowej: tel. 32 262 86 31 / tel. 571 332 385 oraz pod e-mail : oikdg@mops.com.pl
Dział ds. Rehabilitacji Społecznej
tel. 571-332-330 / e-mail: bnowicka@mops.com.pl
tel. 571-332-332 / e-mail: mkuchniak@mops.com.pl
tel. 571-332-331 / e-mail: mtysiac@mops.com.pl
Dział ds. Osób Starszych i Niepełnosprawnych
tel. 571-332-280 / tel. 572-703-007 / tel. 571-332-283 / e-mail : awojcik@mops.com.pl
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
tel. 571-332-371 / tel. 571-332-372 / tel. 571-332-370 / e-mail : pzoondg@mops.com.pl
Dział Kadr Płac i Organizacji:
tel. 571-332-389 / tel. 571-332-388 / e-mail : kadry@mops.com.pl
MIESZKAŃCY MIASTA MOGĄ SKORZYSTAĆ TELEFONICZNIE Z NASTĘPUJĄCYCH FORM WSPARCIA:
Konsultacje dla osób uzależnionych
od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 18.00 tel. 571-332-369
Konsultacje dla osób które utraciły pracę/poszukują nowej pracy
od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 18.00 tel. 571-332-367
Dąbrowski telefon wsparcia #jesteśmyztobą
codziennie w godzinach od 7.00 do 19.00 dyżurują specjaliści działający w obszarze wsparcia psychicznego tel. 571-332-381
Miejski Telefon Zaufania codziennie, w godzinach od 19:00 do 22:00 dyżurują konsultanci, którzy również udzielają specjalistycznego wsparcia tel. 571- 332-386 lub tel. 32 268-12-22
Pomoc i wsparcie dla osób doświadczających przemocy w rodzinie od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 18.00 tel. 571-332-270
Telefon dla osób objętych kwarantanną domową – codziennie w godz. 7.30-19.00 tel. 571-332-325
Dodatkowa infolinia tel. 571 332 364 działającą od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00, pod którą dyżurujący pracownik przyjmuje zgłoszenia i przekazuje do pracownika komórki organizacyjnej właściwej do rozpatrzenia Pan/Pani sprawy.
Wstrzymano odwiedziny dzieci w podległych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Od 16 marca do odwołania obsługa klientów w MZGO odbywa się tylko zdalnie – telefonicznie, poprzez ePuap, , mailowo. Bieżące informacje na stronie internetowej.
Od 22.04.2020 w sprawach pilnych (po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu) można załatwić sprawę związaną z gospodarowaniem odpadami bezpośrednio w siedzibie MZGO przy Al. Piłsudskiego 34c.
Punkt obsługi na stanowisku nr 19 w UM jest nieczynny.
Bieżące informacje na stronie internetowej.
tel. 32 264 46 23
email: sekretariat@mzgodg.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej od dnia 13.03.2020 r. do odwołania zawiesza bezpośrednią obsługę klientów. Prosimy o pozostanie w domu i załatwianie spraw urzędowych w formie:
– elektronicznej
– telefonicznej
– drogą pocztową
– poprzez e-PUAP
Strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy: https://dabrowagornicza.praca.gov.pl
Elektroniczna rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy: www.praca.gov.pl
Profil zaufany ePUAP: proces oraz wszelkie informacje na temat zakładania profilu zaufanego znajdziecie Państwo na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
https://www.zus.pl/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/profil-zaufany-epuap1
Jeżeli rejestracja elektroniczna byłaby z jakichś względów niemożliwa, istnieje możliwość wypełnienia niżej wymienionych dokumentów, wydrukowania ich, podpisania odręcznie i przesłanie pocztą lub w ostateczności dostarczenie do Urzędu (do wyznaczonego miejsca Biura Podawczego).
UWAGA! Brak własnoręcznego podpisu na powyższych dokumentach będzie skutkowało brakiem rejestracji.
Obsługa elektroniczna kada@pup-dg.pl i telefoniczna tel. 32 262 37 39, 32 262 29 39
Strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy: www.dabrowagornicza.praca.gov.pl
Szczegółowe informacje na fb: https://www.facebook.com/pupdg/
Obsługa osób bezrobotnych
– rejestracja, zasiłki, zaświadczenia, dodatki aktywizacyjne wew. 265, 246, 215, 255, 248
Kierownik wew. 245,246.
Elektroniczna rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy: www.praca.gov.pl
Obsługa pracodawców
– oferty pracy, rekrutacje wew. 232
– szkolenia wew. 206, 211
– staże wew. 225, 226
– prace interwencyjne, doposażenie stanowisk wew. 212
– zatrudnianie cudzoziemców wew. 244, 233
Kierownik wew. 231, 229.
Informacje w sprawie dotacji na rozpoczęcie własnej działalności wew. 227,228, 231.