Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
29 sierpnia 2022

Tymczasowe ronda zastąpiły sygnalizacje świetlne przy targu i komendzie

Drukuj

W poniedziałek 29 sierpnia na dwóch skrzyżowaniach – przy targu na Redenie oraz przy komendzie policji – został wprowadzony ruch okrężny. Tymczasowe ronda w tych miejscach mają usprawnić ruch przy przebudowie kolejnego odcinka al. Piłsudskiego.

Wyłączenia sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach przy targu i przy komendzie mają związek z poszerzeniem placu budowy o kolejny odcinek al. Piłsudskiego: w poniedziałek zamknięta została jezdnia w stronę huty między alejami a ulicą Graniczną.

– Na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ulicą Graniczną ustawiliśmy tymczasowe minirondo, podobne do tego, które od początku sierpnia funkcjonuje na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. Znacznie większe jest tymczasowe rondo na skrzyżowaniu Piłsudskiego z alejami Majakowskiego i Poniatowskiego – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowej.

W efekcie obowiązujących od poniedziałkowego popołudnia zmian, ruch w obu kierunkach – między alejami a rondem Budowniczych Huty Katowice – odbywa się po jezdni w kierunku centrum. Jednocześnie zachowany został dojazd do wszystkich punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych przy zamkniętej jezdni.

W czasie zamknięcia dokończona zostanie rozbiórka przejścia podziemnego przy Damelu, wymieniona zostanie kanalizacja, powstanie nowa konstrukcja drogi.

Co ważne, już w miniony piątek (26 sierpnia) na zamkniętym wcześniej odcinku między Graniczną a Morcinka – rozpoczęło się układanie asfaltu.

– Planujemy, że za kilka tygodni oddamy jednocześnie do użytku cały odcinek od alei Majakowskiego do ronda Budowniczych Huty Katowice – mówi Krzysztof Serafiński.

Tymczasowe ronda zostaną jednak z nami dłużej. Po oddaniu do użytku jezdni w kierunku huty, rozpocznie się przebudowa jezdni w przeciwnym kierunku.

Co się zmieni między aleją Róż a rondem Budowniczych Huty Katowice

Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.

Efektem prac będą m.in.: rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe na Mahnattanie i przy al. Róż, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania tutaj przeczytacie szczegółowe informacje o planowanych efektach prowadzonej obecnie przebudowy torowiska i układu drogowego od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy al. Róż.

Czytaj więcej

Wiadomości

Zielony przystanek na Mydlicach

Komunikaty

Konkursy na dyrektorów szkół i przedszkoli

Wiadomości

Dębowa Gra Miejska [Dębowy Maj Festiwal]

Biznes

Kolej chce połączyć Tworzeń z Gołonogiem i Strzemieszycami. Ruszyły konsultacje