Dostępne skróty klawiszowe:
Samochody jadące w kierunku Gołonoga i Sosnowca na jezdnię w kierunku Będzina przejadą łącznikiem wybudowanym na modernizowanym torowisku na wysokości przystanku autobusowego w centrum (zdjęcie poniżej).
Na właściwą jezdnię kierowcy wrócą podobną przewiązką wykonaną przed rondem przy alei Róż, gdzie ruch będzie się odbywał na dotychczasowych zasadach. Dojazd do budynków mieszkaniowych i punktów usługowo-handlowych na zamkniętym odcinku zostanie zachowany.
– Na zamykanym odcinku planowana jest przekładka sieci, budowa nowej kanalizacji oraz wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz z nawierzchnią – wylicza Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Projekt przewiduje także budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 m. – Ciąg wpisze się w istniejący układ między drzewami a budynkami, bez konieczności wycinania drzew – dodaje Krzysztof Serafiński.
Docelowo – po zakończeniu wszystkich prac – wygodną komunikację na osi park Hallera – Pałac Kultury Zagłębia dodatkowo zapewni mieszkańcom wyniesione przejście dla pieszych. Poprawi ono przy okazji dostępność do przystanków tramwajowych, które w nowej lokalizacji znajdą się na wysokości istniejących przystanków autobusowych.
Przebudowa ul. Królowej Jadwigi jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Wcześniej rozpoczęła się przebudowa ul. Sobieskiego na odcinku między rondem w centrum a skrzyżowaniem z ul. Chopina. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.
Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość rozpoczętej w listopadzie zeszłego roku inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.