Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
15 grudnia 2021

Prace przy tunelu zmieniły organizację ruchu na rondzie. Przed świętami wszystko ma wrócić do normy

Drukuj

Na początku przyszłego roku piesi i rowerzyści powinni już korzystać z tunelu pod torowiskiem, który zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Prace przy nim weszły w kolejny etap, co spowodowało małą zmianę w organizacji ruchu.

– Skrzyżowanie ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej tymczasowo przestało być rondem i wprowadzono na nim ruch jednokierunkowy. Przejazd jest możliwy od ul. Poniatowskiego. W przeciwną stronę można jechać równoległą ul. Kopernika – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych UM.

Zmiana organizacji ruchu spowodowana jest ustawieniem wiertnicy w sąsiedztwie ronda, co wymaga zamknięcia jego części. Normalny ruch powinien zostać przywrócony przed świętami.

–  Na placu budowy trwa wykonywanie konstrukcji muru oporowego, który powstaje z pali zalewanych betonem. Następnie będziemy robić wykop pod pochylnię prowadzącą do tunelu – informuje Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.

Udostępnienie tunelu pieszym i rowerzystom planowane jest na początek 2022 r. Do tego czasu mogą korzystać z tradycyjnego przejścia przez tory. Kierowcy nie jeżdżą tamtędy już od połowy września, a chcący przejechać na drugą stronę mają do dyspozycji wiadukt między ul. Graniczną i Łączącą. Docelowo jeździć będą tunelem przy stacji kolejowej, który połączy ul. Kościuszki i Limanowskiego.

To wszystko elementy budowy centrum przesiadkowego i przebudowy układu drogowego w śródmieściu. W ramach tej inwestycji powstaną też m.in. parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego – łącznie na 375 miejsc; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów; droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; ronda na skrzyżowaniach istniejących i budowanych dróg. Przebudowane zostaną także perony i tory przy stacji. Przedsięwzięcie, na zlecenie miasta i PKP PLK S.A, prowadzone jest przez konsorcjum firm Complex i Nowak-Mosty. Prace rozpoczęły się w październiku 2020 r., a wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. Modernizację ma przejść również budynek dworca. Na jej wykonawcę PKP S.A. wybrały firmę Beger Bau Polska, która ma ją przeprowadzić do końca 2023 r.

Efekt inwestycji ma usprawnić poruszanie się po Dąbrowie Górniczej. Ronda, tunele i łączniki ulic upłynnią ruch i podniosą bezpieczeństwo jego uczestników. Do centrum przesiadkowego będzie można łatwo dotrzeć rowerem, autobusem albo samochodem, dla którego bez trudu znajdzie się miejsce parkingowe. Stamtąd w podróż poza miasto będzie można wybrać się pociągiem. Szykowana jest również nowa siatka połączeń autobusowych, która ma umożliwić szybsze i prostsze dotarcie z dzielnic do centrum, bez konieczności odbywania kilkudziesięciominutowych „wycieczek krajoznawczych”.

Informacje o miejskich inwestycjach zmieniających układ komunikacyjny na stronie zieloneswiatlo.dg.pl

PK
fot. Piotr Purzyński

Czytaj więcej

Biznes

Kolej chce połączyć Tworzeń z Gołonogiem i Strzemieszycami. Ruszyły konsultacje

Nieruchomości

Wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

Komunikaty

najem i dzierżawa

Komunikaty

najem i dzierżawa nieruchomości