Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
23 grudnia 2021

Nowe zegary zawisły na drugim peronie w centrum. Koniec prac jest bliski

Drukuj

Zegary, które zainstalowano właśnie pod nową wiatą na stacji w centrum Dąbrowy Górniczej nie odmierzają jeszcze czasu, niemniej to znak, że przebudowa peronu nr 2 powoli zmierza do końca.

Przebudowa peronu nr 2 to część budowy nowego układu drogowo-torowego przy stacji kolejowej w centrum. W ramach wartej 229 mln zł inwestycji – wspólnego przedsięwzięcia miasta i PKP PLK – powstają m.in. tunele pod torami: drogowo-pieszo-rowerowy na przedłużeniu ul. Kościuszki oraz pieszo-rowerowy przy ul. Konopnickiej.

Z ulicami Limanowskiego i Kolejową oraz dworcem wybudowany od nowa peron drugi został skomunikowany przejściem podziemnym pod torami. Osobom z niepełnosprawnościami oraz rodzicom z małymi dziećmi poruszanie się po stacji ułatwiają również windy.

Wspomniane przejście podziemne i windy w przyszłości ułatwią także komunikację z parkingami, które powstaną po obu stronach torów i pomieszczą około 375 samochodów.

O tym, że przebudowany peron nabiera docelowych kształtów, świadczą prowadzone tam właśnie prace. Przy wyjściu z przejścia podziemnego widać już stalową konstrukcję, na której montowane będzie poliwęglanowe zadaszenie schodów. Natomiast pod peronową wiatą trwa montaż opierzenia.

– Poza montażem paneli pod wiatę trwa też montaż okablowania pod urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, a także oświetlenia – wylicza Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak Mosty.

W kolejnym etapie na peronie montowanie będą głośniki, wyświetlacze i system kamer. Pod peronową wiatą peronie pojawiły się już natomiast trzy zegary, bo „nie kolidują z prowadzonymi tam pracami”.

– Ostatnim etapem prac będzie montaż dwóch wiatrołapów pod wiatą, które zapewnią pasażerom ochronę przed wiatrem – wyjaśnia Arkadiusz Stolarz. I dodaje, że do odbiorów technicznych peron drugi ma zostać zgłoszony w marcu przyszłego roku.

Nieco później zadaszenie zyska peron pierwszy, który powstał przy samym budynku dworcu. Tam prace na razie nie będą prowadzone: teren został przekazany firmie Berger Bau, która lada moment rozpocznie przebudowę zabytkowego dworca.

Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace – dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – planowane są do końca marca 2023 roku.

 

9

Czytaj więcej

Strona główna

Dąbrowa Katarska

Wiadomości

Od grudnia na dwa miesiące ciężarówki wrócą na Strzemieszycką

Biznes

W poniedziałek dowiemy się, kto wymyślił najlepszy „Model biznesowy dla Dąbrowy”

Rekreacja

W Chorwacji o pucharowe zwycięstwo