Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
2 czerwca 2023

Nocne układanie nawierzchni na rondzie i ulicy do stacji PKP w Gołonogu

Drukuj

Trwają prace wykończeniowe przy nowym układzie drogowym w Gołonogu. By do minimum ograniczyć utrudnienia, ostatnie warstwy nawierzchni na rondzie i prowadzącej do niego ulicy Uklańskiego (dawna Piecucha) zostaną ułożone w nocy.

Ponieważ maszyny układać będą asfalt na całej szerokości jezdni, od godz. 23.50 w niedzielę do 5.00 w poniedziałek rondo i ulica Uklańskiego zostaną zamknięte. Z tego powodu kursująca nocą linia M2 pojedzie objazdem z pominięciem przystanku Gołonóg Dworzec PKP, podobnie jak i w pojedynczych porannych kursach linie 604, 637, 638, 640, 645, 656 i 716.

Szczegółowe informacje o objazdach dla wymienionych linii można znaleźć na stronie internetowej ZTM-u.

– Sprzątanie i prace wykończeniowe potrwają do końca czerwca. W ostatnim tygodniu na ulicach wymalowane zostanie oznakowanie poziome. Wcześniej, bo po 12 czerwca, wykonawca ułoży nawierzchnię na drodze rowerowej – zapowiada Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Przejazd pod wiaduktem zastąpił przejazd ze szlabanem

Nowy układ torowo-drogowy przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg to inwestycja warta 67,5 mln zł. Częścią nowego układu są ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.

Dla mieszkańców największym zyskiem z kończącej się inwestycji jest zastąpienie przejazdu przez tory przejazdem pod wiaduktem kolejowym, gdzie – poza jezdnią – powstał także chodnik i droga rowerowa.

W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu starego peronu została natomiast zachowana rezerwa pod nowe tory kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.

Czytaj więcej

Biznes

Kolej chce połączyć Tworzeń z Gołonogiem i Strzemieszycami. Ruszyły konsultacje

Nieruchomości

Wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

Komunikaty

najem i dzierżawa

Komunikaty

najem i dzierżawa nieruchomości