Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do treści
  • Wersja dla niedowidzących Ikona wersja dla niedowidzącychWersja dla niedowidzących
  • Ikona wersja dla niepełnosprawnych Wersja dla niepełnosprawnych
  • Wielkość czcionki
    Zmniejsz rozmiar czcionki
    Zwiększ rozmiar czcionki
  • BIP

Dostępne skróty klawiszowe:

  • Tab Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Shift + Tab Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia.
  • Enter Wykonanie domyślnej akcji.
  • ALT + 1 Przejście do menu głównego.
  • ALT + 2 Przejście do treści.
  • Ctrl + Alt + + Powiększenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + - Pomniejszenie rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + 0 Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki.
  • Ctrl + Alt + C Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego.
  • Ctrl + Alt + H Przejście do strony głównej.
30 listopada 2021

Na stację w centrum Dąbrowy Górniczej można już dojść w wygodny sposób

Drukuj

Po uruchomieniu wszystkich wind na stacji kolejowej w Dąbrowie Górniczej, mamy kolejną dobrą wiadomość dla mieszkańców: w znaczący sposób poprawiło się dojście na stację od strony centrum.

Wspomniane windy od ponad trzech tygodni ułatwiają komunikację z peronem nr 2 zarówno od strony ul. Limanowskiego, jak i Kościuszki oraz Kolejowej. Wyznaczenie nowego dojścia do stacji jest kolejnym udogodnieniem, chociaż teren po obu stronach torów nadal pozostaje wielkim placem budowy.

Jak wygląda nowe dojście do kas i na perony? Wydzielonymi fragmentami ulic Kościuszki i Kolejowej piesi schodzą w dół do wybudowanego na skrzyżowaniu obu ulic ronda. Potem w lewo i lekko w górę nowym śladem ulicy Kolejowej i jeszcze raz w lewo.

 

4

– Dojście, które wyznaczyliśmy teraz dla pieszych prowadzi na całej długości po asfalcie – podkreśla Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty, która wspólnie ze spółką Complex Dąbrowa Górnicza buduje centrum przesiadkowe i przebudowuje układ drogowy-torowy wokół stacji.

Docelowo po opisanej powyżej trasie można będzie dojechać na parking, który powstaje przed dworcem od strony ul. Kolejowej oraz tunelem pod torami na drugi parking od strony ul. Limanowskiego. Na obu mieszkańcy będą mieć do dyspozycji 375 miejsc postojowych, przy dworcu można będzie także zostawić rower.

Do centrum przesiadkowego od strony Kolejowej dojedziemy również kilkoma liniami autobusowymi.

Do budowniczych centrum przesiadkowego wkrótce dołączą także budowniczy nowego budynku dworcowego. Jak niedawno informowaliśmy, Polskie Koleje Państwowe rozpoczęły już przekazywanie placu budowy Berger Bau Polska. Firma z siedzibą we Wrocławiu dawny dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej ma przebudować do lutego 2023 roku.

Czytaj więcej

Strona główna

Dąbrowa Katarska

Wiadomości

Od grudnia na dwa miesiące ciężarówki wrócą na Strzemieszycką

Biznes

W poniedziałek dowiemy się, kto wymyślił najlepszy „Model biznesowy dla Dąbrowy”

Rekreacja

W Chorwacji o pucharowe zwycięstwo